Britter iFokus

Britter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 752 ggr
[Kavring]
0

Hello Kitty-fans

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad jag förstår det som finns det tvättäkta fans av Hello Kitty i världen… Finns det några här på iFokus? Det vore roligt om ni ville dela med er av ert intresse tills oss ofrälsta!

Bildkälla & fler bilder HÄR ("Världens största Hello Kitty-samling")!

Appelkakan
1

Hello Kitty har aldrig riktigt varit min grej, men däremot var jag en riktig samlare när jag var liten(på det glada 90-talet). Kapsyler, bokmärken, pogs, sudd, klistermärken, fina stenar, kulor - you name it! Eftersom att jag var kattgalning redan då så bestod en av mina större samlingar av just kattvykort, & jag hade nog ett par hundra stycken(två fulla pärmar) i alla fall, haha.. De ligger nog kvar i föräldrahemmet någonstans. Kanske kan bli en rolig pensionärssyssla sen; att skriva+posta alla? XD

[Kavring]
0

Hahaha, det vore nog ett heltidsgöra. Om det var 200 vykort kostar det nog ca 1400 kr att frankera dem alla - så du kanske bör spara ihop lite kapital till den sysslan.. 😂

Du har inga foton på samlingen? ☝️

Appelkakan
0

Å huu, det kommer jag säkert inte ha råd med som pensionär! Haha. Man kan ju alltid skriva & lägga på direkt i slumpvalda privatbrevlådor under sina mata-fåglar-promenader med rollatorn kanske ;D

Har inga foton, men ska på mors dagsmiddag ikväll så kan ju se om jag hittar samlingen då..

[Kavring]
0

Åh vad spännande idé! Vore jättekul om du faktiskt gjorde det ;)

Hihi, leta leta leta! 😛

[Skörbjugg]
0

Aw pensionärsligan som drar runt och postar kort. :)

[Kavring]
0

Haha, vilken syn! 😂

Appelkakan
1

Jag hittade den! Lite svårt att dokumentera helheten bara när de sitter i sina pärmar, så filmade en liten snutt & gjorde en .gif av det, men det står "unknown error" när jag försöker ladda upp den här. Strax över 200 kort var det i alla fall, så jag mindes rätt.

För övrigt röstar jag ja till förslaget om en Hello Kitty-tävling! Det enda tråkiga är väl att Yamo inte kan lägga en kommentar angående photoshop-kawaiifieringen av hans manliga fejs sen i så fall, heheh. Han skulle nog ha ett & annat att säga till om om han bara kunde… ;D

[Kavring]
0

Hmm konstigt.. Det ska ju gå att ladda upp gif:ar… :s Coolt att du hittade den dock! :D