Britter iFokus

Britter

Etiketterutställningeftersnack
Läst 740 ggr
zaddraya
3

MIN kattklubb

Resultat efter utställningen i söndags: GIP S*Billfeldt's Manda Mandarin tog sitt tredje CAPS och skötte sig väldigt bra den här gången, vilket är skönt då hon varit så sur senaste gångerna. Hon kom upp till nominering också, mot sin halvsyster Daisy, och det var jämnt mellan dem men Daisy vann eftersom Mandas ögonfärg tyvärr inte är speciellt bra. Hon hade däremot bäst typ, uttryck och päls, men kontrasterna i mönstret och ögonfärgen gjorde att Daisy tog NOM ändå. Så matte är nöjd :)

Husisen Merlin kom på andra plats av två, men uppförde sig utmärkt och det var allt jag ville den här gången (förra gången smällde han nästan och hade nog bitit domaren om jag inte dragit bort honom från bordet när han blev arg…)

[Skörbjugg]
0

Grattis till en trevlig utställning! Jättekul att dina katter hade med sig bra humör :)

[Kavring]
1

Grattis! Rolig läsning om dina utställningskissar :)

[Mustangcab]
0

Trevligt att Merlin inte rev domaren😃

[Kavring]
0

Lite trivia: tänkte skriva "om dina utställningsmissar" först, men tyckte att det blev så tveeggat och sånt som jag inte menade skulle kunna läsas in hahaha. 😛

zaddraya
0

Tack :) Är väldigt nöjd med söndagen faktiskt. Efter de 3-4 senaste utställningarna med Manda, när hon varit oförklarligt sur, började jag överväga att ge upp när det kommer till supremetitel. Men så insåg jag att hon haft med sig okända katter i bilen varje gång hon varit sur. Den här gången fick inte syrran hon hennes katt åka med mig (lite bökigt för syrran, men så fick det bli) och det verkar som att det hjälpte. Manda gnällde fortfarande, men det gör hon alltid. Har väl 4-5 bedömningssedlar vid det här laget där hon benämns som t.ex. pratglad, verbal, skönsjungande eller liknande 😃

Och Merlin fick bli visad av assistent för första gången (förutom när han varit i panel då) och det gjorde underverk! Nervösa matte ska nog inte visa upp honom egentligen…