Torrfoder helt utan fisk.
Här finns en katt som är helt allergisk mot fisk, det gäller även fiskolja. Då han är mycket gladare i torrfoder än blötmat så vill jag kunna ge ett bättre torrfoder än dessa som jag hittat: royal canin (kommer inte på vilken sort det var utan fisk men finns en), mjau föräldrafritt och perfect fit-junior dessa tre är helt utan fisk. Finns det någon annan som inte kostar en förmögenhet som är rätt okej som foder?
Idag får han mjau inte den bästa men den är svensk, han får även mjukmat och råkost så som kycklingvingar,kycklinghjärta,lever o lite annat smått o gott.
James Wellbeloved har en del foder som inte har fisk. Innehåller de fisk står det som regel på förpackningen.
Ska kolla vart deras omega 3 kommer ifrån, där vet jag flera som har fisk som olja och tyvärr så reagerar han även på detta. Men jätte stort tack ska spana in deras foder 👍
Hills d/d har jag hört ska vara bra för katter som är allergiska mot fisk, men är osäker på om den är HELT fiskfri (tänker på det du säger om omega3 mm). ☝️
Läste denna tråd på kattforum också: klicka här för att gå vidare till kattforum. Den handlar om en katt som är fiskallergiker, och har ungefär samma frågeställning som du.
Där rekommenderas Hills d/d, James WellBeloved, Royal Exigent, Applaws (trots fiskoljorna), Josera SensiCat (säljs bl.a. via zooplus tydligen).
4, då det ofta rör sig om inte så vältvättad "olja" så tål han inte dom han får stora kala fläckar ser ut som brännskador. Vi köper helt fiskfritt även till hundarna då han annars är som en tjuv på ta deras torrfoder/färskfoder o allt dom får ska han givetvis med få äta tycker han. Ska kolla länken😉
Ja, jag förstår. Menade att den blev tipsad även fast den hade fiskolja i sig, och att det då kanske inte var optimalt tips. :) Men det är bra att försöka undvika fisk, det är ju inte naturlig föda för djuren på det sättet.
6, Jag vet att torrfoder inte är det optimala att äta men han är verkligen bedrövlig när hundarna får lite torrfoder, så därmed vart valet helt fiskfritt även till dom då han är tjuv på sno deras foder. 😉
Såg idag ett nytt foder från orijen som heter regional red. Den ska vara utan fisk, hur det är med oljan vet jag dock inte.
Så intressant! Smart att lägga länkar också och bra att denna finns här, det blir så splittrat att försöka leta på alla kattforum när man "känner" varandra och katterna mer här
Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!
8 http://animail.se/katt/kattmat?manufacturer=160 är det någon av dessa du menar? Jag har själv köpt red till hundarna men det är inte ett kattfoder, och det jag köpte till hundarna är fisk i ;) Har just nu acana en variant helt utan fisk till hundarna😉 men jag vill gärna hitta ett bättre foder till katten utan fisk, jag har ändå mejlat animal för att höra vad för omega 3 som 1 tipsa om James Wellbeloved inväntar svar :)
Nej orijen har gjort en red för katter :) men den är så pass ny att den inte finns på så många ställen.
Men du hade tyvärr rätt i att det var fisk i! Dåligt av dem att inte ha med de på påsens framsida som de gjort med de andra!
3# 10 Det står då att det är kattmat?