Britter iFokus

Britter

Etikett: avel-uppfödning
Läst 867 ggr
[Kavring]
7

Stamnamnsansökan godkänd!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min stamnamnsansökan i Sverak är godkänd, jag fick beskedet idag. Jag är så glad. Jag har inte så mycket tid att skriva här egentligen, men kan inte hålla detta för mig själv såklart. 😃

Mitt stamnamn är SE*Meduseld's - nu och för alltid! ❤️

[Mustangcab]
0

Grattis till stamnamnet😃 Dessvärre så säger det mig inte något? Är det någon figur från någon story jag inte hört?

Anna-Helga
1

Min dotter heter Meduza och det kommer från Grekiska mytologin. Är det en kombination av Medusa och Eld?

[Kavring]
4

#1 & #2 Tack så mycket! Nja, det är en byggnad som förekommer i både eposet Beowulf och Sagan om Ringen-triologin. 🙂
Jag är ju helt såld på allt med Sagan om Ringen, och är särskilt fascinerad av den vackra byggnaden. Finns lite mer att läsa här: klicka här.

[Mustangcab]
0

# 3 Misstänkte att det kunde röra sig om Sagan om Ringen. Jag har sett första delen.

beckman
0

Supercoolt namn ju, grattis!!

[Skörbjugg]
0

Asnajs! Hejaheja!

Anna-Helga
0

Ah, fint! :) Tack!

[Kavring]
1

Tack hörni!

#7 Tack! Meduza var ett häftigt namn på din dotter, hur kom du på det? 🙂

Mr Raja
0

Men GRAAAAAAAAATTIS, jättespännande.

Ett så coolt namn.

Vi verkar vara många som har snöat in på episka berättelser inom fantasy och sci-fi genres här.

En sån fin design du har gjort med "skylten" också.

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

[Kavring]
1

Tack Mr Raja! Ja det är ju lätt hänt att man väljer efter sina intressen, haha. Eller vad säger du?  😊

zaddraya
3

Grattis! Fint namn! Blev också glad när jag fick mitt i december, och jag har inte ens någon uppfödning planerad än på några år 😉

(fantasy och sci-fi är fantastiskt! Mvh SE*Expelliarmus 😃 )

[Skörbjugg]
2

#11 Vilket fint stamnamn du har också, Zaddraya/Expelliarmus! :)) Gillar't!

[Kavring]
2

Tack zaddraya! Jag har inte uppfödning på G heller egentligen, men ville ha mitt stamnamn klart i alla fall.😉 Älskar ditt namn, det är jättebra!

Anna-Helga
2

#8 Jag bara visste långt innan jag visste att jag skulle ha barn att hon skulle heta Meduza! :)