Britter iFokus

Britter

Etikettutställning
Läst 3913 ggr
[Kavring]
2

(S): burskynken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

just nu håller jag på med att sy burskynken som jag själv inte kommer använda för utställning. Är du intresserad av ett burskynke går det bra att höra av sig via privat meddelande till mig. 😉

Jag har inget eget tyglager, jag köper helt enkelt tyg i mindre mängder för att sy skynken av. Detta innebär att jag tyvärr inte kan ta emot unika beställningar hur som helst, men det är inte omöjligt.

Det är främst den färdiga produkten jag säljer, alltså det som redan blivit tillverkat. 

✨Jag tar betalt för materialkostnad och tiden jag lagt ned på detta.✨ Priserna varierar alltså, från 350 kr och uppåt (som sagt: beroende på material).
Det ingår alltså: Taktyg, väggtyg och en bottenmadrass.

På bilden ser vi Vickans burskynke, som jag inte har till salu.🙂

litettrassel
0

Oj! Dina är fina :D ska tänka på dig i framtiden! Själv är jag helt hopplös^^' Har du nått tips på olika färger på tyg som passar bäst till olika pälsfärger?

[Kavring]
0

Tack! Det är bara att höra av sig vid behov! 😉

Det bästa sättet är nog att inte välja ett tyg som är för likt kattens päls, exempelvis är Vickans päls mest vit och därför undviker jag för mycket vitt bland färgerna. Annars blir hon liksom osynlig.
Mörka katter - ljusa tyger
Ljusa katter - kontrasterande tygfärger
Vilken färg har din kattunge? 😃

litettrassel
1

Hihi, min är kaneltabby så lila, grönt eller turkost tror jag^^ Dock är han bara för sällskap då jag tycker att han är lite för blyg. Vi får se om och när det blir en nästa… Då tror jag att jag hoppar på tåget ;) nu går jag på utställningar för att träffa katter och deras människor^^

[Kavring]
0

Ja, det låter vettigt, det är ju som en slags festivalstämning ibland att gå på utställningar. Riktigt kul. 🙂

Du kan ju testa ställa ut honom, och om man är osäker på ifall man kommer ställa ut fler gånger så kan man nästan alltid låna ett skynke, kanske av sin kattklubb eller uppfödare. ☝️
(och vilka underbara färger din kille har 🌺)

litettrassel
2

Ja verkligen! Har varit på två och längtar till nästa! Ja, vi får se… Han är ju WCFare också. Men tanken är att gå med i brittsällskapet iaf så man får lite info ^^

[Kavring]
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på ett skynke jag har hjälpt till med, efter ägarens önskemål: Lila tak i plysch, och gardinväggar i stark grön plysch. Bottenmadrassen har inte jag gjort. :) I buren ligger snygga Ivan, Russian Blue.

[Skörbjugg]
0

Vad rekommenderar du för en liten lila sellis då, Kavring? :)

litettrassel
0

Får jag störa så borde cream, koppar, guld eller gult, kontrastfärger till lila vara snyggt. Annars limegrön eller turkosblå beroende på vilken nyans av lila katten har.

[Kavring]
0

Jag tror att mjuka färger i blå eller lila kan va riktigt snyggt. :) Leka med lite struktur i tyget o så vidare.

[Skörbjugg]
0

#8 tack för tipsen! :) #9 jag förstår, vill kog inte ha för mycket textur iaf eftersom hans lockar måste synas :3

Mr Raja
0

Oj då, den här tråden hade jag missat, jag som började skriva i den andra *rodnar* (som handlarom hur man syr dem och med mått och sånt)

Hur gör ni som skaffar en till katt med era burskynken? Brukar ni sätta ihop dem eller? Tänkte att ifall man har två olika färger på katterna.

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

[Kavring]
1

Jag tycker nog dina kommentarer passar bra i bägge trådarna. ^^ Nä, det vanligaste är nog att man har enkelskynken ELLER dubbelskynken. Dels för att man kanske inte alltid ställer två katter och dels för att man kanske vill dela av burarna. Det bästa är nog att ha minst 1 enkelskynke i alla fall. :) Man kan ju alltid ha två enkelskynken som matchar varandra men i helt olika färger. Dvs att stuket och designen är likadana. :)

Mr Raja
0

Jättebra att få veta sånt här redan nu. Jag har börjat smida lite sök-planer för katt nr två och hon kommer inte att vara choklad så då kan man ju bara göra i samma tema med "hennes" färger.

Som alla vet är planer bara planer förstås. 

DÄREMOT… har jag hittat en tjej som är lika stor projektentusiast som jag och hon kommer att hjälpa mig med detaljerna och tillverka en del av utställningsburens tema. Jag r sååå tacksam för det kan jag säga. Men det är ju ett par månader dit förstås, det blir Umeå i april för Neville första gången.

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!