Låta katten gå ut...
Är lite nyfiken på hur ni gör med era britter, släpper ni ut dom? I sele eller fritt? Håller de sej i närheten eller tar de en tur? Är de lik huskatten och kan vara ute längre stunder?? Själv har jag inte släppt ut min lilla Po än..Min ragdoll får bara vara ute i sele.
Jag har haft min katter utomhus på egen tass men slutat med detta då vi har en okastrerad hankatt som vållat stora bekymmer. Så numer har de en rastgård där de får vara. Men jag kan säga att mina britter och huskatter inte var särskilt långt borta och de kom så gott som alltid när jag ropade på dem.
Så här såg en av britterna ut efter att hankatten ah de varit här.
#1 oj då,.. Hoppas det gick bra med skadan! Det är ju det som oroar mest om man släpper ut som, andras katter… Vi har bakgård så det blir nog sele till sommarn..
Usch, så himla trist när andra släpper ut sina okastrerade katter.
Stackars Memmiz, hoppas han inte led alltför mycket av skadan… 🌺
Varken huskatten eller britterna får gå ute fritt här. De har en rastgård, som är tillgänglig dagtid förutsatt att jag är hemma. Då och då får katterna gå ut i koppel också. Tycker det finns för mycket risker med att ha utekatt…
Håller med om vad som tidigare sagts, tror inte en född innekatt lider av att få vara större delen av dagen och sin tid inomhus, som du säkert vet från din ragdoll. :)