"kattastroferna" hemma!
Vad är det hemma hos er som era katter anser är katastrof!?
Här hemma så är det när vi duschar/badar och vi stänger badrumsdörren om oss… Katterna tycker det är helt olidligt att det är en dörr stängd som inte brukar vara stängd… KATTASTROF!!! 😮
Sen tycker nog kattungarna att det är katastrof att det inte längre finns några skosnören i skostället att leka med längre… jag menar 100 olika kattleksaker det är inte alls lika roligt 😭
Hur är det hemma hos er?
// Jenny and the tassilicious
Vi har satt upp innefönstrena i huset nu när det har blivit kallt, och tanterna är så jääkla sura över att vi uppenbarligen vägrar släppa ut dom genom fönstrena, så jäkla besvikna är dom på oss :P Men så fort toadörren är öppen så kastar dom sig in och vill ut genom det fönstret för det går fortfarande att öppna , att gå ut genom dörren som en jäkla hund är nästan otänkbart :P
Jag tror att människor är som blommor, de behöver solsken, kärlek, näring och vatten
Men de växer alltid bättre med en sporadisk påse bajs
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jadu… Att inte få slänga min surfplatta eller telefon eller Nintendo DS i golvet verkar vara det hemskaste just nu, för lill-katten i alla fall. ;) Hon lärde sig att använda kattspel på surfplattan (se video nedan för att se hur katten spelar enligt utvecklarnas tanke :P)… Lilla Vickan har dock fattat det som att man bör stoppa in tassarna UNDER plattan, och sen slänga iväg den, istället för att använda tassen på skärmen. Och nu tycker hon att man gör så med vartenda grej med större skärm (hur drog hon den slutsatsen, haha?!?), så man får ha lite koll på hur man lägger grejerna ;)
Stängda dörrar är helt klart en katastrof om man är katt. I synnerhet när man hela sommaren har kunnat gå ut och in genom den inglasade altanen ut till rastgården genom altandörren. Så nu håller matte den stängd! Vad 17 menar hon med det? Här gäller det att argumentera när man vill in och ut - så att det hörs.
Katastrof är när kattmaten NÄSTAN är slut!!! Det får aldrig ta slut på riktigt, resonerar kissarna, och säger mycket bestämt till när det är (enligt dem) för få torrfoderkulor kvar. 💣💣
Kommer säkerligen på något mer sedan när man råkar "förstöra" för katterna under dagen 😃
#4 Det där känner man ju igen, även fast vi har lite annorlunda matrutiner.
Grabbarna särskilt blir jätteskrikiga om man lagar mat, och de missuppfattar det som mat till dem. Då känns det som om man förstört hela dagen för dem. 😉
Ja det har jag oxå märkt… Katterna verkar tro att dem enda ärendena man har i köket är att tillreda mat åt dem! 🤔
// Jenny and the tassilicious
Enligt Manda: Om matskålen är tom/nästan tom. Om matte närmar sig köket utan att fixa kattmat. Om matte gör något som inte har met kattmat att göra :P
Enligt Riga: Bli upplockad när hon inte vill! Stängda dörrar.
Enligt husisen Merlin: Matte lämnar huset utan Merlin! Stängda dörrar. Matte tänker på något annat än MERLIN!
hahahahahahaha
Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!