Växande katter
Jag har lite funderingar över Vickan, som har växt sig ganska stor. Hon är just nu drygt 9 månader och väger ca 3,7 kg. Hennes ben är jättelånga (ser det ut som) och huvudet ser "litet" ut i jämförelse till kroppen. Hon är i nuläget inte särskilt "cobby" som ju britter ska vara. Tror någon här att det finns en möjlighet att det "rättar till sig" när hon blir äldre? Har någon annan varit med om detta eller liknande? :)
Ja där har han verkligen växt till sig. Men var han spenslig när han var framåt ett år gammal? 🙂
Ja det var han för hans mage var i lite i olag så det tog tid innan han växte till sig. Jag ska se ifall jag kan hitta något foto på honom som är kring 1-årsdagen.
Snygg färg på ögonen! Nästan lite svårt att tro att det är samma kisse… :)
# 8 Som den i inlägg # 1. Ja det kan man undra😃
Fascinerande bilder på hur en katt kan utvecklas! Jag tror att nästan alla lite kraftigare raser har en ganska lång period där de inte alls ser rastypiska ut. Jag hade själv nästan gett upp hoppet om att min Oberon någonsin skulle se ut som en Ragdoll när han plötsligt började göra det vid 2,5 års ålder. En riktigt fin Ragdoll dessutom.
Sajtvärd Katter iFokus
Vilken skillnad på bild #5 och #6! :) Ja man kan ju inte säga annat än att man får upp hoppet :) och som det redan sagts i tråden: vilken otrolig ögonfärg
Hennes kunglig höghet Riga😃Så synd att hon inte gillar utställningar.
Tack för dina fina bilder, zaddraya, dina tjejer är jättefina! Det känns bra att veta att det inte är helt "kört" för Vickan än. :D
Spännande sånt här.
Britten specifikt kan jag inte men katt kan jag. Borde kunna åtminstone.
Vad jag minns så brukar väl kattungar börja växa på rygglängden och se ut som ormar ett tag, sen blir deras ben plötsligt jääääättelånga osv.. Hannarna börjar se lite manligare ut efter 5 månader över pannan. Men oftast tycker jag att de brukar växa i kapp sina tassar på nåt vis. Britten kanjag tnka mig är senare i utvecklingen, bör vara det eftersom skelettet är tyngre. Men jag vet inte såklart, det känns mer logiskt bara.
Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!