Britter iFokus

Britter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 694 ggr
Animustassar
0

Julen står inför dörren!

Hejsan alla kattmänniskor! 

Som rubriken lyder så står julen snart på tröskeln och min fundering är hur gör ni för att julgranen ska överleva? Eller är det så tråkigt att man inte kan ha julgran för att man har katt???

Min sambo och mina värsta gräl går just ut på ifall vi ska ha julgran eller inte… Så hur gör ni för att skydda julgranen emot era små pälsklingar?

JAG SKA HA JULGRAN!!!

// Jenny and the tassiliciousCool

VildaVittra
1

Jag sätter en krok i taket och binder fast toppen där.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Kavring]
0

Jag har haft en liten minigran (plast i det här fallet) med små dekorationskulor och istället för glitter har vi haft pärlor. Granen har vi inte ståendes framme på nåt bord när vi inte är hemma, utan får då stå uppe i bokhyllan. :) Jag tar det säkra före det osäkra helt enkelt. ^^ granen är hel och katterna mår bra, haha!

[Mustangcab]
0

Själv har jag en tillsågad gran som är i två bitar som jag sätter ihop och så finns det plats för små ljus. Granen står på matrumsbordet. Några riktiga granar släpar jag inte ens om jag inte hade katter.

[Skörbjugg]
0

Vi har en plastgran, den får va ifred, men lite meckande har det blivit med de nedersta julgranskulorna. Därför hänger vi de oömtåliga där nere :)

Mr Raja
0

Jag brukar alltid ha krok i taket med katt i huset. Men blev tvungen att ha kompostgaller kring en hörngran ett par år eftersom hundarna hämtade! klapparna till katterna, julklapparna som vi brukade lägga där allteftersom, och katterna kom därmed åt alla roliga snören som de inte lyckats få tag på.

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!