Oj!! Den bilden blev lite fel…
Och inte ser den så liten ut heller. Sötnos!
#2 Hon väger nästan 4 kg, så hon blir nog en stor katt. :-)
Ojdå, det blir en stor katt med tanke på att det är hona :)
Mina smilisar funkar inte.
Jättefin! Spännande att se hon blir när hon är färdigväxt sen!
Sicken sötnos! Har du ställt ut henne? 🌺
Hur är hon som katt, hennes temperament och så vidare? 🙂 (frågar eftersom jag har en vilde på 11 mån hemma, skulle vara roligt att jämföra)
Vilken snygging du har. Härlig blick!
Bara 7 månader och 4 kilo redan, det verkar lovande eller? Jag har ingen aning om vilken tillväxtkurva britten har, vare sig det gäller en hanne eller hona men jag tycker de är så mäktiga när de blir stora.
Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!
Britten har en jämn tillväxtkurva upp till 9-årsåldern är min erfarenhet:)
#8 Höhö, hur menar du att de växer vid den åldern? 😉
# 9 Ökar i vikt:)
#7 Det sägs att en britt är färdigvuxen vid ca 2-3 års ålder. Eftersom det är en katt som skall vara stor (eller mellanstor) så tar det längre tid för katten att bli färdigväxt än mindre kattraser. 🙂
# 11 Nej vid 3-4 års ålder.
Ni vet väl att nallebjörn kommer från Noursnour som var en britt som importerades från Frankrike? Det betyder Nallebjörn på franska. Jag ska leta upp länken och lägga in under kvällen. Det är en intressant historia.
Den här tjejjen är en riktig buse. Springer mer än hon går.. Men det lugnar sej lite sakta men säkert. Mellan varven är hon otroligt gosig. Pratig när hon är kelsjuk. Hon gillar inte att bli uppbärd, har hört att britter kan ha tendens att vara höjdrädda??stämmer det på era?
Po är oxå väldigt snäll och visar aldrig tecken ilska el liknande. Använder aldrig klor vid bus. Golvnära och är inte gärna högt. Hon och vår Ragdoll följer oss vart vi än är. (Även in i badrummet) . Otroligt sällskapssjukabåda två.
Låter som en härlig liten individ! Allt är, vad jag förstår det som, rastypiskt i det du beskriver - superkul! "Dessvärre" är min lilla britt förtjust i att klättra, hoppa från höjder och vara allmänt vild - inte rastypiskt med andra ord. :) har också hört att britter ska vara sk höjdrädda, men det visar inte min Fredda i så fall. ^^''
Nej här har vi inga höjdrädda britter. Den störste står nere vid foten på klöspelaren som går upp till taket och så tar han sats och så vips så är han längst upp.
Mina gillar också att bli burna och en av dem insisterar på att sitta i mitt knä när det är TV-dags.