Britter iFokus

Britter

Etikettutställning
Läst 723 ggr
zaddraya
1

Ädelkatten 7-8 december

Ska någon mer dit? Jag kommer med britten Manda i klass 4 på lördagen :) Blir bara en katt den här gången, husisen ska ställas mer nästa år.

Mewz
1

Jag (eller Sushi då) är anmälda bägge dagar, dock har vi vattkoppor och frågan är ju om den sista av drabbade barnen blir frisk nog.

Real stupidity beats artificial intelligence every time

zaddraya
0

Hoppas ni kan komma! Sushi är ju så fin. Och han verkar uppföra sig betydligt bättre än min dam… (misstänker tyvärr att Manda börjar tröttna på utställning, hon har varit småsur de senaste gångerna. Men ska försöka lite till, och ta det lite lugnare än detta året. Hon är ju så nära "målet" nu att jag inte riktigt vill ge upp…)

zaddraya
1

Resultatet blev CAPS för Manda :) Hon skulle upp till nominering också, men jag hoppade över det. Hon var inte på topphumör och det kändes onödigt att chansa på en nominering då.

[Skörbjugg]
0

Grattis! Kul att ni kunde fått nom också :)

[Kavring]
0

Grattis så mycket!

zaddraya
0

Tack :) Manda har haft lite dåliga erfarenheter av utställningar senaste tiden (hon orkar inte med 2 dagar har jag lärt mig). Eftersom kraven är så hårda i klass 4 vill jag inte riskera att hon tröttnar totalt och "smäller" på domarbordet en dag (hon är inte ens i närheten av att smälla, men jag märker ju att hon börjar tycka det är lite jobbigt att bli petad på…). Det var väl mest därför jag valde att inte ta upp henne till nominering. Är hon inte på humör så slipper hon för tillfället. Jag vill gärna ha den där supreme-titeln, men det är ju Manda som är den som måste prestera för att det ska gå ;) Hon kommer ställas mest söndagar hädanefter, och aldrig två dagar. Undantaget Danmark då, hon anmäls nog två dagar till sommaren men tar hon cert på lördagen kommer jag absa henne på söndagen…

[Skörbjugg]
0

Jo, det är väl viktigt att man känner vad katten orkar och vill 🙂 Hoppas att hon börjar tycka lite bättre om utställningarna snart igen! 😃

[Mustangcab]
0

Grattis Mandis🌺