Britter iFokus

Britter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 956 ggr
[Mustangcab]
2

Susanne Hellman Holmström

Svarar på frågor efter att Go´kväll är slut kl 19.00 på chatten.

[Mustangcab]
0

Och ikväll är hon där igen i Go´kväll som börjar kl 18.15 i SVT 1.

[Kavring]
0

Vad roligt! 👍

[Mustangcab]
2

Hon har varit med de senaste gångerna på tisdagar med en katt som ligger och sover!😃

[Mustangcab]
1

Är med i kväll igen i Go´kväll och svarar på frågor om katter. I SVT 1 kl 18.15.

[Mustangcab]
1

Är ikväll igen med i Go´kväll Studion kl 18.15 i SVT 1

[Mustangcab]
2

Ikväll talade hon om hemlösa katter och Sören Fernström var med i ett inslag. Och så poängterade hon vikten av att id-märka sina katter.

[Skörbjugg]
0

#6 jättebra att det tas upp att det är viktigt med id-märkning! 👍
--------------------

Av egen erfarenhet kan jag säga att även en innekatt bör id-märkas! Fast det verkade otroligt smet vår lilla Lennox ut i somras, från fjärde våningen. Enda vägen ut var genom trapphuset, men det lyckades hon med i alla fall. Jag var bortrest vid smitningen och sambon har ingen aning om hur det gick till. Efter tre dagar på rymmen (medan matte satt och var sönderstressad och bara ville åka hem och leta efter henne - något jag inte hade möjlighet till) hittade han henne.
Eftersom vi hade kastrerat henne stack hon inte iväg långt, utan hade hållt sig kring husen/gården.
Vi hade också öronmärkt henne - vi blev tipsade av en veterinär att det nog var det bästa alternativet för henne som huskatt, så att folk kan se på en gång att det finns en ägare.

[Kavring]
0

#7 Usch, vad hemskt. Men där ser man verkligen vikten av att öronmärka och kastrera. Om man har möjlighet och pengar är såklart både öronmärkning och chip att föredra, men bättre något av dem än inget alls! 🙂

[Mustangcab]
0

Det kostar 50 kr att öronmärka i samband med kastrering vill jag minnas. Om det så skulle kosta 200 kr så anser jag att man har råd med om man har råd med att hålla sig med katt.

[Skörbjugg]
0

#8 ja, precis. Vetten sa att vi kunde chippa sen om märkningen börjar bli lite otydlig :) #9 det är verkligen inga stora pengar det kostar, det har man absolut råd med.