Spricker snart!!
Får hem min brittpöjk på onsdag .. väntan är olidlig :D
Några tips, förutom det mest självklara, på hur jag ska göra med introduktionen av hundarna och mina kastrerade katttanter(två stycken)
(bilden är skamlöst stulen från hans nuvarande ägare)
Jag tror att människor är som blommor, de behöver solsken, kärlek, näring och vatten
Men de växer alltid bättre med en sporadisk påse bajs
Ojdå en vit britt! Får man fråga varifrån han kommer? Så vacker❤️
Gotland :)
Jag tror att människor är som blommor, de behöver solsken, kärlek, näring och vatten
Åhå, jag tror jag anar vilken katten är ;) har hört rykten om en fertil vit hane som ska omplaceras… :) Hoppas det går bra med allting… ^^ Kan ju vara värt att sätta i Feliwaydoftspridare i vägguttagen, det ska ha en lugnande effekt på katter. Om du vill skaffa det, skynda dig! Det är bra att det sitter i ett tag innan det uppstår avsedd effekt (finns på Apoteket bl.a)… Finns som spray man kan spraya i transportburen också
Ok! Men jag tänker att han får bo in sig i ett eget rum ett tag innan de andra får träffa honom.. vi har ett så stort hus så jag vet inte om feliway skulle funka , skulle väl behöva köpa hur mycket som helst isåfall :S
Åhh, vilken fin kille! Grattis till honom!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Ska du ha honom i avel?
Tack :D Fast jag är ju bara fodervärd ska jag väl tillägga :P trodde jag skrev det innan men nehej xD
Så du är fodervärd till en okastread hankatt? Har jag förstått det hela rätt? Det kan bli vissa problem ifall han strilar och med dina honkatter även om de är kastrerade.
#8 Man brukar ju inte va fodervärd till kastrerade katter :) #4 ja okej ^^ skönt att ni har det stort! Hörde det av Denise att det var på g med fodervärd! Ska bli askul att se mer av honom på den här sidan! Han är så fin ♥︎ (Tror feliwayen täcker typ 50-60 kv.meter, dvs inte så mkt per "utsöndrare")
# 9 Nej det var var vad jag menade men glömde fråga om han är chipkastrerad.
#8 Ja han är fertil och jag är mycket väl medveten om risken för "stril" men han är hittils helt strilfri trots en tidigare flytt så jag har stora förhoppningar att han ska förbli strilfri :)
#9 Ja jag är superycklig att hon ger mig förtroendet att ha hand om den vita guldklimpen, är jättenervös just nu eftersom jag inte har träffat honom än, men han verkar supermysig :D
Och det är just för att vi har så stort som jag hoppas att de kommer vara relativt lugnt endå, Mercedes och Skrållan är ju inte bästa vänner med tack vare att dom får sitt space så lever dom endå i fred med varandra, hade jag bott i en liten lägenhet hade det nog varit mycket bråk, Skrållan vet jag inget om men Mercedes har funkat bra med hankatter(som tillhörde en fd rumskompis) innan iallafall så det ska nog gå fint :)
(Skrållan är min sambos dotters katt som har bott här lite mindre än ett år och fick bo här när matte flyttade ihop med en kattallergiker, Mercedes är min hittekatt som jag haft i ca tre år)
Lycka till. Han ser underbar ut (det ju en britt). Det finns inte så många vita britter i Sverige och inte fertila. De uppfödare som jag träffat har haft sina hankatter i ett rum.
Själv hade jag en hankatt som var okastrerad som jag tog in ibland och jag lämnade honom en sekund utan uppmärksmahet så satte han en markering. De luktade men syntes inte😃Det var en katt som kom till oss och han fick vara okastrerad till jag försökt få tag i hans matte eller husse. Det fick jag aldrig så till sut så kastrerade jag honom och tog hem honom till min mor😃Och jadå han slutade att markera.
#12 Jag kan ju ha fel men de flesta uppfödare har ju också fertila honkatter hemma så det är väl av den anledningen som dom har hankatten i ett eget rum? Sen är det ju många som strilar såklart men det kanske inte är den första/enda anledningen?
Men att han är lite ovanlig har jag förstått :D Ska bil jättespännande att ha britt(eller raskatt över huvud taget) för första gången, har mest jobbat med hittekatter innan.. Ser fram emot att få uppleva utställningar osv :D
# 13 Du har helt rätt de har fertila honkatter så de ska inte vara tillsammans och dessutom kattungar emellanåt. Det är nog också därför som hankatten strilar ibland.
Såå fin katt! Britter har verkligen den där supersöta looken! Hoppas att ni ska få det trevligt tillsammans och att kattintroduktionen går bra med. 🙂
Nu får ni såklart rätta mig om jag har fel, men jag tror inte jag har sett någon medlemspresentation från dig, contrast, så om du vill får du jättegärna skriva en och presentera dig och dina katter lite närmre. Det är väldigt roligt att läsa sånt, tycker jag. :)
Ha det bra,
Emma
Nej tänkte jag skule vänta med det tills jag faktiskt har en britt men då gör jag det endå :D
#16 Ja, men gör det du, det är bara att uppdatera när du fått hem honom sen :)
Jag skulle rekomendera att sätta in en feliway plugg speciellt i närheten av dörren till rummet där han kommer vara första dygnet/dygnen. (fermonpluggarna behöver inte täcka upp hela lägenheten utan det räcker att sätta den där katterna befinner sig oftast.)
När jag får hem en ny katt speciellt om det är en vuxen så brukar jag ha en tendens att ta det hela lite långsammare än vad jag gör när jag sätter ihop kattunge med redan etablerade vuxna. Så håll honom i ett rum för sig första dygnet med dörren helt stängd, sov gärna med honom första natten dels så lär ni känna varann och han kan hitta en trygghet i dig under det dygnet… Sen har jag så jag kan sätta som galler i dörrhålet så katterna kan titta på varann men inte komma åt varann. Skulle katterna inte visa nån agressiv tendens alls på eftermiddagen dag 2 (annars vänta till dag 3) så skulle jag göra ett första försök att sätta ihop honom med den "snällaste" katten/hunden och se vad som händer. Går allt bra och dem inte verkar bry sig så mycket om varann så skulle jag släppa in nästa djur till att hälsa och fortsätta så tills hela "flocken" är samlad… Verkar allt gå bra så skulle jag bara hålla mig i bakgrunden och vara beredd att sära om det blir nått bråk som kan sluta i blodvite… spott och fräs får man räkna med… Skulle agressiviteten skulle bli för intensiv så delar jag på dem och tar nya tag imorgon… Sen det vanliga flera matskålar/kattlådor… etc etc. :)
// Jenny and the tassilicious
Vilken snygging 🙂
#18 Jo det var väl ungefär den planen jag hade :) Har introducerat katter innan men det var i en etta så det är ju lite skillnad nu när jag bor i stort hus ..
#19 :D
har ni fått hem honom?
Hihi nu svarar jag åt Contrast, men här kan du läsa mer om hennes katt Arcas: http://britter.ifokus.se/discussions/526ebbaf8e0e74169700101c-presentation-contrast
Haha helt okej jisses så mycket just nu det där med att hålla internet uppdaterat har jag tappat totalt tyärr :P