Britter iFokus

Britter

Etiketter: utställningeftersnack
Läst 796 ggr
[Kavring]
1

EFTERSNACK: UK:s utställning i Jälla 5/10-13

Hallå! Om det är någon av er som varit med på UK:s utställning igår (lördag 5/10) i Jälla, skriv gärna i denna tråd!

[Kavring]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sagotassens Victoria's Secret vann Ex1 och blev otippad NOM också! Jag var inte på plats pga mitt brutna ben, men har fått se foton och höra hur det gick. Hon skötte sig jättebra, men var lite stressad och spänd. Ett tag tänkte domaren tydligen säga att hon inte hade några ögon eftersom Vickan knep ihop dem. I sista minuten så blev dock V så pass bekväm på domarbordet att hon öppnade ögonen och domaren blev förtjust att det faktiskt fanns ögon på katten. :) I panelen kändes det dock självklart att Vickan inte skulle vinna nåt, eftersom hon är mitt i sin utveckling med spretiga ben osv. Där vann en Bengal tydligen. :) I UK:s minitävling "Domarens klubbkatt" vann en äldre britt i klubben över Vickan och några andra, men det känns ganska självklart att V inte kan möta den konkurrensen i det stadie som hon är nu. Det verkar ha varit en rolig dag ute i Jälla, och jag hade verkligen gett allt för att få vara med, men kroppen pallade tyvärr inte. Grattis till alla som vann BIS, det har ni förtjänat! Och om ni har tur så vann ni hem påsarna som Britter iFokus skänkte! ;)

[Mustangcab]
2

Grattis till Vickan och dess ägare😃

[Skörbjugg]
2

Skitkul Kavring och Vickan! Jag var ju där i form av besökare, då. Mycket mysig liten utställning. :)

[Kavring]
1

#2 Tackar! Känns jättekul att hon blev NOM, verkligen inget vi vågat hoppas på! #3 Tack! Ja jag hade velat gå själv… :/ :)