Britter iFokus

Britter

Etikett: pyssel
Läst 1819 ggr
[Kavring]
0

REDIGERA: Gör en bild med spöken med Smartphone

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äger du en smartphone där du kan ladda ned appar? Då är det jättelätt att ladda ned redigeringsprogram. Såhär kan du göra ifall du vill redigera en spöklig höstbild! (Se hur du går till väga i kommentarerna)

[Kavring]
0

Ladda ned ett redigeringsprogram till att börja med. Jag använder i denna beskrivning appen/programmet "LINE camera" (gratis). Öppna appen och välj den bild du vill redigera. Du kan välja mellan flera förinställda färgredigeringar, men jag kommer använda "original"inställningen, och trycker mig in på "details".

[Kavring]
0

Inne på details väljer jag att dra ned mättnad (saturation) och öka kontrasten (contrast). Det blir en lite läskigare känsla i bilden.

[Kavring]
0

Gå sedan in på "stamps" (stämplar) (stjärnan i den gråa raden längst ned). Välj de stämplar du gillar, jag väljer här "scary ghost stamps".

[Kavring]
0

Välj den du vill ha och placera ut den på bilden. Sen kan du välja en till att placera ut, och så vidare. När du är klar, tryck "save" (den gröna knappen i hörnet) och så är du klar! Jätteenkelt att redigera dina bilder alltså! :D

[Skörbjugg]
0

Haha men usch hon blev ju skitläskig :D

Denna kommentar har tagits bort.
[Kavring]
0

Ganska så i alla fall! ;)