Britter iFokus

Britter

Etikett: utställning
Läst 2436 ggr
Qtcat
1

Brittspecial i Gimo den 5 oktober 2013

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

Vill passa på och uppmärksamma att det är en Brittspecial i Gimo (ca 5 mil nordöst om Uppsala) lördagen den 5 oktober. Det går att anmäla sig fram till den 20 september. 

Det är SNRF (WCF) som arrangerar utställningen och Brittspecialen görs i samarbete med Brittsällskapet (www.brittsallskapet.se)

Inbjudan hittar du här: http://www.snrf.org/files/Inbjudan-Gimo_2013.pdf

Du kan anmäla dig online här: http://www.snrf.org/anmaelan-on-line.html

"Bästa Britt"-totalt vinner bland annat detta fina klätterträd! Så anmäl era britter nu, både långhåriga och korthåriga är välkomna! :-D

Hoppas vi ses där!

www.qtcat.se 

Uppfödning av brittiskt korthår med inriktning på colourpointHjärta

[Mustangcab]
2

Jag vill dit😃Med eller utan katt!

Qtcat
0

Ta med dig kissar och kom upp på utställning vettja! 👍 Det finns förhoppningsvis några rum kvar på vandrarhemmet i Gimo för övernattande gäster :-)

www.qtcat.se 

[Mustangcab]
1

Det skulle iså fall vara Juzzy som jag kommer med. Är det långt från Arlanda och vad behöver jag tänka på innan. Jag har inte vairt på någon utställning med katt tidigare så jag har ingenting.

Qtcat
0

Det är ca 8-9 mil från arlanda. Om du kommer upp så kan jag isf hämta dig på arlanda om du kommer på fredagen :-) Jag ska upp till gimo då (sover kvar där) så då får du skjuts till och från utställningen<--> arlanda :-) 

Det som måste vara i ordning är vaccinationen, den får inte vara äldre än 1 år gammal men inte nyare än 14 dagar på utställningsdagen. Medlem är du ju redan, så det behöver du inte tänka på. Burklädsel och tillbehör kan du få låna av mig :-) Så det du behöver komma ihåg är Juzzy ;-) hans stamtavla/vaccinationskort, dig själv och dina egna saker för resan/övernattning. 

Ibland kan ett bad med noggrann schamponering och sköljning vara behövligt. Pälsen ska inte skiva sig eller kännas fet, då kan ett bad behövas några dagar innan utställningen.

Det är vad jag kommer på så här på rak arm🤔….

www.qtcat.se 

[Kavring]
0

Hur anmäler man? :) Jag kommer dock ställa ut på Uppsala Kattklubbs miniutställning i Jälla, så jag kan tyvärr varken medverka eller ens titta i Gimo! :'( Visste inte att det skulle vara en brittspecial, så det känns tråkigt att man inte ska dit…

Qtcat
1

Hej,

Synd att du inte kunde komma :-( Men det blir fler gånger :-) 

Man anmäler sin katt via online-anmälan jag länkade till i inlägget :-) Man kan även använda pappersblanketterna, men jag tycker att det var mycket lättare att anmäla online 👍 Om det är någon som vill ha hjälp med anmälan så är det bara att hojta till, så hjälper jag till så mycket jag kan 🙂

www.qtcat.se 

[Mustangcab]
0

# 4 Hej det var snällt men "dessvärre" så får jag inte in Juzzy i den bagen som jag hämtade honom i hos dig då han vägde 2 kg. Han väger 6,5 kg nu och jag kan inte ha honom inne i kabinen.😃

Qtcat
0

Haha, oj vad han växer! :-O Nej, det kan bli lite trångt då, hihi

www.qtcat.se 

SE*Helanders
0

Jag vill gärna åka dit med lilla Isis. Tänkte även titta på en potentiell avelshane där. Boende kan jag fixa, däremot är jag osäker på om jag kan fixa skjuts därifrån (Uppsala) till Gimo… 🤔

SE*Helanders - Uppfödning av Brittiskt korthår och Selkirk Rex

[Skörbjugg]
0

Vad roligt mer en specialutställning! :)

Qtcat
1

Helanders: Jag ska hämta en annan utställare i Uppsala och köra till Gimo på fredagen. Kontakta mig så kanske vi kan lösa den biten :-)

www.qtcat.se 

SE*Helanders
1

Qtcat: Jag ställer bara ut på söndagen och nu har jag lyckats tigga skjuts av en snäll och morgonpigg gudfar så det behövs inte, men tack ändå! :)

[Kavring]
0

#12 Hoppas det går bra för dig och katt! 👍 Nu är det inte länge kvar! Peppar redan inför utställningen jag ska på (tyvärr ej denna med brittspecialen) som går av stapeln samma helg, he he he 😃

SE*Helanders
0

#13 Tack, lycka till du också! :)