Tricks: Dörrklockan
Ofta hör alla våra katter att man kommer i trappen, så de brukar hälsa på en i alla fall - men dock aldrig på eftermiddagarna eftersom de sover då. Men ifall man plingar dörrklockan så har vi lärt minstingen att det är vi som kommer, och då rusar hon upp även när hon har siesta. 😂
För att kunna göra detta behöver katten vara van vid ljudet av en dörrklocka - ett ljud som många katter tycker är irriterande och kanske till och med skrämmande.
Om man har en katt som reagerar väldigt dåligt på dörrklockan kan man ju alltid belöna med godis, samtidigt som en kompis ringer på med någon minuts intervall. Och mycket klappar och berömmande ord när man kommer innanför dörren. 😉
En god vän till mig fick en dörrklocka till sin katt installerad av min man. Denna satt utanför fönstret så när katten ville in så ringde den på klockan😃
#1 Nä men fy sjutton vad häftigt! Nästan så jag önskar att jag hade en utekatt nu för att testa haha! 😮😂
# 2 Ja hen tyckte det blev lite kallt att ha köksfönstret öppet mitt i vintern så hen lät istallera en dörrklocka åt katten och så lärde vi den att ringa med hjälp av godis😃Det var en europé.
Alltså, det där låter så häftigt! :D