Presentation: Mina katter :)
Får väl presentera mina nallebjörnar… Fattar inte hur man lägger in bilder i inlägg, så jag länkar…
Först ut; PR S*Billfeldt's Riga Made of Gold, BRI g (blåsköldpadda). Snart 4 år gammal. Riga är en drottning. En sur sådan. Hon är expert på att sura. Är hon missnöjd med något berättar hon det, högljutt! Kloklippning är det värsta som finns. Då dööööör hon. Som tur är vet matte att Riga är en erfaren dramaqueen som överdriver allt. Innerst inne är Riga en gosnalle. Hon älskar att gosa och ligger gärna i knäet, men bara om hon känner dig ordentligt. Ger man henne ost är hon villig att göra vad som helst. Utställning var däremot inget för HKH Riga. Premier och ett CAPIB har det blivit, tveksamt om det blir mer. Hon började samtidigt som nästa tjej…
http://i.imgur.com/O0VNmhr.jpg
Rigas halvsyster; GIP S*Billfeldt's Manda Mandarin, BRI e24 (cremespotted). Drygt 3 år gammal. Prinsessa/hovnarr. Manda är knäpp. Jag hävdar att hon har ADHD. Hon kan koncentrera sig i max 1 sekund och rusar runt som en galning hela tiden. Manda älskar mat. Mat är bäst. Det kvittar vad det är för mat, bara den är någorlunda ätlig. Bäst är rå kyckling! För att göra sig av med all överskottsenergi tränar Manda agility ibland, och är bäst av mina katter på det. Hon tycker dessutom det är kul! Manda är utställningskatten i gruppen och tog GIP nu i sommar, har tagit 3 nom dessutom (men inga BIS)
http://i.imgur.com/nccIJ4V.jpg
Ingen britt, men han får inte uteslutas ;) Merlin, HCL n02 (långhårig huskatt, svart harlekin). ca 4,5 år gammal. Detta är Kungen med stort K. Merlin är bossen i kattgruppen. Även drottning Riga har enorm respekt för honom. Han är mattes bebis och gillar inte alltid att dela med sig av matte… Det bästa som finns är räkor. Råttor och möss kommer på god tvåa. Merlin är en jägare och hans mål är att fälla ett rådjur, eventuellt en älg. Han har testat rottweiler, men matte satt fast i andra änden av kopplet, så attacken misslyckades… Utställningar är väl sådär… Det är lite läskigt och i egenskap av att vara huskatt måste man fjäska lite för domaren för att vinna. Det gör inte Merlin. Han har 2 nom och 1 bis hittills, matte hoppas på en DSM förr eller senare…
Vilka målande beskrivningar, och vilka gullnosar sen! :) snygga bilder! Tyvärr är bild i inlägg-funktionen ganska snäv - man får bara lägga in en bild per inlägg. Det gör man längst ned, under inläggsrutan men innan "posta inlägget"-knappen. Man klickar in ett av alternativen ifall man vill att bilden syns direkt i inlägget, annars kan man klicka upp den från en miniatyr i det färdiga inlägget. :)
Tack :) Ja, de är små sötnosar ❤️ Väldigt olika, men funkar ändå bra ihop (för det mesta, Merlin kan vara lite "vaktig" när det gäller matte…). Riga och Manda har samma mamma, men är inte det minsta lika i temperamentet. Förutom lite småsaker som kanske är släktdrag ändå😉 Riga var min första raskatt (Merlin min första katt ö.h.t.) och när hennes mamma fick ungar igen nästa år kunde jag ju inte låta bli att köpa lilla Manda…
Hej zaddraya, välkommen säger även jag som har egen brittråd som jag inte fyllt ut ännu.
Du kan lägga in foton direkt från din dator och behöver inte gå via någon extern sida. Jag tror inte att dina foton är så stora så att de inte går in. Mina är från en Nikon D90 och det är inga problem att få in.
Får testa det :) Funkade inte när jag försökte (mina är från en olympus E500, men jag fotar mest i JPEG numera, så de borde ju få plats… Kör jag TIFF är det däremot tveksamt 😉)
Det är faktiskt smidigare att länka från nätet, jag har inte bilderna i datorn utan på extern hårddisk…
# 4 Men en extern hårddisk går också bra att använda för att lägga upp foton. Vad jag menar är att du kan lägga in foton direkt i inläget istället för en länk.
Jo, det förstår jag. Men hårddisken ligger i en låda normalt sett, jag måste dra fram den för att komma åt bilderna. Så det är ren lathet. Lättare att komma åt bilderna som ligger uppladdade på nätet 🙂
Och hur får du ner bilderna i den då😂
Via datorn, men det är så sällan jag tömmer kameran. Jag är lat 😉 Men ska tömma kameran snart, då kan jag passa på att ladda upp bilder här också :)
Så fina 😍
www.qtcat.se
Uppfödning av brittiskt korthår med inriktning på colourpoint
Hej!
Vilka tjusiga katter du har, allihop! :) Hoppas att du kommer att trivas på det här forumet 😛