Ryggsäcks-bur?
Jag tänkte fråga om det är någon här som har koll på det här med burar som ryggsäck? Är det något som fungerar bra, eller ska man helst undvika dem?
Lämnar en liten kommentar för jag är också nyfiken på detta.
Har velat skaffa någon variant men tycker alla varit så små. Men tror det skulle vara bra för min rygg när jag har ont i den istället för att bära en vanlig transportbur. 🙂
Undrar också om dessa är bra eller inte. En av mina britter väger 7,5 kg och honom har jag burit omkring på idag när jag var på Helsingborgs regiondjursjukhus.
Har man inte en rädd skitunge som jag har, tror jag nog att det hade varit fin fint! Tyvärr har jag aldrig heller sett en sådan ryggsäck som passar våra fina britter.. Att trycka när dem i en för liten väska kan man ju inte heller göra. Lite synd det där. Som med kläder till oss människor, dem förväntar sig att alla är slanka och fina 😉
Min kise är dock helt för feg för en väska i vilket fall, för han måste får gömma sig i sin hörna i buren och krypa ihop och bli så minimal trotts sina 7,5 kg!
Det jag hittade just nu är den här: [http://djurmaxi.se/transportvaska-front-carrier-p-3623.html
](http://djurmaxi.se/transportvaska-front-carrier-p-3623.htmlMen)Men det ser ändå väldigt liten ut måste jag säga, trotts att den ska klara transportvikt på 10 kg.
Den här är lite större, men klarar bara upp till 8 kg:
http://www.supercat.se/transportvaskor/ryggsackar-och-trolleys/ryggsack-connor.html
Hittade en till ryggsäck, fast utan någon information förutom måtten och vikten, 12kg : http://seahundochkatt.se/index.php?main_page=volyme_product_info&products_id=10634
Har ingen aning om detta var till någon hjälp eller om det redan är något ni redan har tittat på men i alla fall 🙂
Nä, fy. Stackars misse om matte halkar och landar på ryggen och stackars min rygg.
Jag har en modell stadig dramaten som har en avtagbar väska, så på den staplar jag burarna istället.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Man får väll förutsätta att man inte ska halka och landa på ryggen :) Sen behöver man ju inte vandra runt i flera timmar heller, räcker ju som alternativ till en vanlig transportbur till djursjukhuset t.ex. Tror inte det är så jättestor risk att man halkar till då, om det inte är is ute 🙂
Jag skulle inte ta risken. En gång när jag hade jättemycket packning, så satte jag den styva kattburen i en sån där ikeakasse och hade på axeln. då dramaten var upptagen av annat.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Det är väll lite upp till var och en, man kan halka/snubbla/falla vad man en bär dem i skulle jag vilja säga :)
Men i en hård bur blir de inte mosade. Och en dramaten bär man inte.
Tror inte det är någon fara direkt att man ramlar med katten i bur, och jag tror inte jag kan mosa min katt med min tyngd i ett fall. Men däremot så finns ju den risken. Om man däremot har en plastbur kan den spricka om man tappar den, och katten kommer lös - det finns för och nackdelar med allt. :)
Kan man spräcka skallbenet genom att ramla baklänges, så kan man orsaka stora skador på både misses skelett samt dess inälvor.
Nej, en plastbur är inte gjord av så pass ömtålig plast att det du skrev skulle riskera att hända. Det är en ganska så rejäl skillnad i antal kilo på en människa och en bur med en katt, så den styva buren kommer inte utsättas för vidare mycket kraft. I så fall har man märkt av att plasten torkat långt innan och haft chansen att köpa en ny. Men är man rädd
Som sagt! Det finns för och nackdelar med allt, tror det räcker att säga så. Finns alltid dela meningar om vad som "är bäst" "rätt och fel" så att säga. Du använder dramaten och tycker det är säkrast för din del, då tror jag på det också 🙂