Britter iFokus

Britter

Etikett: produktrecensioner-och-tips
Läst 1124 ggr
[Kavring]
1

Jättebra bur för cykelturer!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ett jättebra tips på bur till cykeln! Jag har alltid trott att man måste ha en permanent bur på cykeln, som man skruvar fast, men det behöver inte vara så! Jag har testat Trixies "Friends on Tour"-bur som man sätter på cykelns pakethållare. Man ska egentligen fästa en bottenplatta på pakethållaren med buntband, men jag har använt spännremmar som går att ta bort. Ovanpå denna bottenplatta placerar man buren, som fäster på plattan med kardborre och spännen (mycket enkelt). Buren är mjuk, vilket mina katter tycker om - de har aldrig gillat plastburar, och har en koppel-/halsbandshållare fastsydd inuti. Man öppnar den med blixtlås, och om man vill kan den fällas ihop helt. Den kan dock inte ta mer än 8 kg, så om man har en stor katt kan det vara värt att tänka på. Om man vill vara ute på cykel med katten så är detta en jättebra bur/väska! Tyvärr har den endast ett handtag att hålla buren i, jag hade gärna sett en möjlighet att ha buren i en axelrem. Bottenplattan som jag tidigare nämnt är också i plast, vilket har fungerat bra, men hade gärna velat ha något ännu stadigare. Buren är varken superbillig eller superdyr - jag tror att jag gav ca 400:- för den. Mitt betyg blir 7/10 eftersom den fungerar mycket bra, men det finns utrymme för förbättringar. Vuxna katter får absolut plats i den, men kanske inte den allra största. Har någon annan ett bra tips på burar?

[Skörbjugg]
0

Ett annat alternativ skulle kunna vara de cykelburar man hänger fram på styret som en vanlig cykelkorg. Såna som kanske lämpligast passar katter (dvs med galler) verkar finnas i rotting.

http://www.trixie.de/en/prod/Dog_Bicycle_Basket,12190

Annars finns det en annan variant utan lock/galler/tak som verkar passa hundar lite bättre. 

http://www.trixie.de/en/prod/Dog_Front_Box,12193

Nu är det såhär att jag inte har någon egen erfarenhet av dessa korgar, så det vore väldigt intressant att höra från någon som har det! Vill jättegärna höra för- och nackdelar med att ha korg fram eller bak på cykeln!

E