Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 767 ggr
Kadjoo
11/29/19, 2:41 PM

Balansgång - ny kattunge/heltidsjobb

Hejsan alla kattälskare!  :)
jag har googlat som en toka på nätet för att se över hur det fungerar med kattungar och ensamhet - dvs hur länge man kan lämna dom ensamma hemma och vid vilken ålder - men jag hittar inget som riktigt kan appliceras på en vanlig heltidstjänst).
Därför ber jag nu om tips, råd och att ni delar eran gedigna erfarenhet.  :-)

I januari så har jag förmånen att få hem en liten kanelbulle på 12 veckor - vilket jag ser fram emot och vilket jag planerat inför…2 veckors semester är fixad så jag kan vara med kissen maximalt mycket…och efterföljande 2 veckor har jag ordnat så att jag kan arbeta hemifrån på halvtid - så att jag inte blir borta mer än 5 timmar…men hur gör jag efter det?
Är det en total no-no att lämna en 4 månaders kattunge ensam hemma 8-9 timmar om dagen utan att någon kommer och kollar läget med den?
Kan man kompensera den 8-9 timmar långa frånvaron med en timmes lek och morgonmys innan det bär av till jobbet och sedan spendera all övrig vaken tid med missen när man kommit hem igen? Eller är det för tidigt när den är så liten fortfarande? - om det är för tidigt - när ungefär är det okej att börja göra det?

Lite mer info - kommer finnas gott om klösplatser, kattgömmor, leksaker och katträd hemma - och hemma är en lägenhet på ca 65 kvadrat - Kissen kommer att vara innekatt då det finns alldeles för många bilvägar alldeles för nära där jag bor.

jag tackar ödmjukast för konstruktiva tips, råd och lärdomar - vill inget hellre än att min katt ska få må bra och leva ett långt och nöjt liv tillsammans med mig.

Annons:
CalippoTwisterTulo
3/9/20, 3:49 PM
#1

Skaffa en kattkompis till den! :)

Syntium
6/29/20, 1:56 AM
#2

Hur gick det för dig, TS?


"I'm too old for this shit."


Upp till toppen
Annons: