Annons:
Etiketthälsa
Läst 760 ggr
truecrime Jess
4/28/19, 3:44 PM

Försäkringsklass

Hej! Var ligger britten i för försäkringsklass? Finns det några särskilda sjukdomar som ofta uppkommer hos rasen? Är i tankarna att ev skaffa en britt eller en ragdoll men är tveksam till ragdollen på grund av allt hår :)

Annons:
Honestyisdead
4/28/19, 4:12 PM
#1

Hur menar du med klass?

truecrime Jess
4/28/19, 5:41 PM
#2

Det finns olika försäkringsklasser,  klass 1 är billigast för de katterna blir statistiskt sett minst sjuka, och sen går det i en nedåtgående skala för vilka som behöver mest vård och då är det en dyrare premie, kanske för att den rasen har specifika hälsoproblem. Vet att ragdoll är klassad som friskare än ex siames.

Honestyisdead
4/28/19, 5:56 PM
#3

Jag har inte hört talas om olika klasser. Och mina katter är försäkrade.

Finns inget om det på nätet heller när jag letar.

truecrime Jess
4/28/19, 6:38 PM
#4

Nej det står ju inte på försäkringsbolagens hemsidor tyvärr för då hade jag med bara googlat men ringer du och frågar ett försäkringsbolag är olika raser i olika klasser.

Honestyisdead
4/28/19, 6:56 PM
#5

Borde ju stå i försäkringen. Och någonstans på sidor om katter. Men ingenstans nämns det.

Ska ringa och fråga imorgon.

truecrime Jess
4/28/19, 6:59 PM
#6

Vet inte om det står på försäkringen men all typ av försäkring är indelat i klasser och står nog bara på försäkring vad det är som är försäkrat men ring om du vill veta :) 

Ofta när en försäkrar sin katt säger en sin ras och så får en ett pris, men jag ringde och frågade priser på olika raser för kanske 2 år sedan och då fick jag veta om de olika klasserna, innan har jag bara ringt och köpt en försäkring, då spelar det ju ingen roll vilken klass det är för jag kan ju inte ändra ras på min katt :)

Annons:
Honestyisdead
4/28/19, 8:49 PM
#7

Du kan ju själv kolla priset om du går in på deras hemsidor och fyller i ras och påhittad födelsedag för en katt.

truecrime Jess
5/6/19, 3:49 PM
#8

Ja det var det jag gjorde :)

Upp till toppen
Annons: