Annons:
Etikettatt-träna-sin-katt-tricks-utmaningar
Läst 839 ggr
EnCarro
2014-08-24 20:26

Klickerträning

Är det någon av er som har erfarenhet av att klickerträna sin katt?

Jag började lite smått igår och fortsatte idag. Måste säga att han kopplar väldigt snabbt. Snabbare än jag trodde. Har aldrig klickertränat med katt förut och förväntade mig att det skulle vara svårt. Han är dock väldigt framåt i andra situationer och vill gärna vara med så han hade väldigt lätt för att fokusera på mig och det vi gjorde. De videor jag hittat på klickerträning av katter på nätet innehåller dock samma utmaningar/övningar för det mesta verkar det som.

Är det kanske någon av er som har smarta utmaningar för oss att testa på?

Har hittills provat kommandot sitt, high five, och att han sätter sig i en låda. Avslutade sedan med att han satte sig ovanpå lådan istället. Vet ju att dessa kommandon troligtvis inte är helt befästa än, men det vore kul att få lite inspiration av andra.

Annons:
zaddraya
2014-08-24 21:24
#1

Jag älskar klickerträning! Speciellt targetklicker :) Manda är bäst på target hittills, men kommandon är hon dålig på. Däremot gillar hon agility. Hon ÄLSKAR att hoppa hinder och blir otroligt glad när jag tar fram klickern och bygger hinder. Vi jobbar på slalom just nu, men det är inte alls lika kul enligt Manda 😛

Husisen Merlin fattar inte klicker.  Kommandon går däremot bra.  Men har är mer söt än smart, tyvärr,  så det tar ett  tag innan han fattar… Han kan bl.a. ligg, sitt, snurra och stanna.

Riga (britt) fattar både klicker och kommando. Men hon är en drottning med stor personlighet (dessutom padda…) så hon tycker mest att tricks är fånigt. Det  går bra ibland om det är extra gott godis, men annars är det inte värt besväret…

Upp till toppen
Annons: