Annons:
Etikettutställning
Läst 1198 ggr
zaddraya
8/6/14, 4:35 PM

DARAK (Danmark) lördag 9/8

Nu på lördag ska jag och Manda till Danmark för tredje gången! Förhoppningsvis blir det också hennes sista (rabiesvaccin är dyrt 😉 ) eftersom hon går i klass 4 nu. Tar hon sitt cert så behöver hon inga fler utlandscert. Planen är sen att hon tar sin supremetitel i vår! Mattes duktiga knastjej ❤️

Matte är supernervös och hoppas att alla håller tummarna för Manda nu i helgen! För hon börjar inse att det här med utställning mest är dumt och tråkigt och tycker inte det är kul längre. Synd bara att hon bara har 5 cert kvar och matte inte riktigt är villig att pensionera henne innan hon tar supreme premier ☺️

Annons:
[Skörbjugg]
8/7/14, 12:58 AM
#1

Haha, lilla Manda. :) det kanske krävs lite extra fjäsk bara ;) Närå, skömt åsido, lycka till över vattnet och såklart håller vi tummarna för att det går vägen denna gång :)

beckman
8/7/14, 9:21 PM
#2

Hoppas det går bra, håller tummarna! Hur är det att ställa ut i Danmark förresten? Mycket annorlunda mot här i Sverige?

zaddraya
8/8/14, 8:55 AM
#3

#2 Nej, det funkar precis likadant. Samma domare och till rätt stor del samma utställare som i Skåne faktiskt, i och med att just den här utställningen är typ 15min från Öresundsbron 😉 Underredet till burarna är i trä, inte metall, och borden är lite lägre.Assistenterna har vita rockar istället för röda jackor. Så nästan irriterande likt Sverige, men utlandscert måste man ju ha…

Gäller Fife då, det är det jag ställer inom just nu.

beckman
8/8/14, 10:41 AM
#4

#3 Aha, skönt att slippa fundera så mycket över saker som inte är som här ändå. Hehe, det är lite lustigt det där med att det är typ samma domare, men som du säger så måste ju certen tas utomlands med. Är det typ som labbrockar funktionärerna har? På tal om det, är det samma sponsorer som i Sverige (RC)?

zaddraya
8/8/14, 12:21 PM
#5

Har faktiskt inte tänkt på det där med sponsorerna… Och, ja, det är som labbrockar om jag minns rätt. Tror det stod felis danica på dem.

I Danmark är de vana vid svenska utställare, precis som de skånska klubbarna är vana vid danska utställare ;)

zaddraya
8/9/14, 8:13 PM
#6

Resultatet blev CAPS och NOM, inga röster i panel. Jag är nöjd och Manda behöver nu aldrig mer åka utomlands. Hon kan inte bli stoppad. Hon är ostoppbar 😃

Annons:
beckman
8/10/14, 9:06 AM
#7

Wow grattis!!! Kul med NOM också! :)

zaddraya
8/10/14, 9:28 AM
#8

#7 Hon hade ingen konkurrens om NOM (eller om cert) så när domaren gav cert kunde hon ju inte direkt neka NOM eftersom det är samma poäng :)

[Skörbjugg]
8/10/14, 12:22 PM
#9

Hahaha! Jag gillar att du säger att hon är ostoppbar! 😃

Stort grattis! Nu kan man väl nästan säga att ni har er titel i princip klar ❤️

neonatus
8/10/14, 4:11 PM
#10

Vad roligt! Grattis grattis! :)

zaddraya
8/10/14, 7:46 PM
#11

#9 Manda the Unstoppable 😉 Ja, det känns som att det inte kommer bli några problem. Hon har paus till ÄK i december nu, sen blir det scandinavian winner (enda utställningen jag faktiskt oroar mig lite, lite, lite för konkurrens om certet), något jag inte beslutat än (SYDK, Dacke, GRK eller nått) och sist SVISS för de hade fina supremepriser 😃🏆

[Kavring]
9/16/14, 1:08 PM
#12

Grattis Manda! Bra jobbat! 😃

Upp till toppen
Annons: