Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1177 ggr
neonatus
2014-07-29 21:00

koppelpromenad

Hej! Jag lovade ju att uppdatera hur det går med våra koppelpromenader. Jag måste säga att det går fantastiskt bra! Vi är på semester och här är det bra mycket trevligare natur än i Stockholm för en katt. Hon var lite rädd av sig från början men det tog inte lång tid och nu vill hon gå ut varje kväll och springer omkring och jagar insekter :) Jag läste lite för många annonser om katter som sprungit bort så jag bestämde mig för att skaffa en annan sele. Hittade denna på en djurbutik och den har funkat väldigt bra:  http://static.animail.com/media/catalog/product/cache/1/image/512x410/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/m/img_4879.jpg

Annons:
neonatus
2014-07-29 21:01
#1

Den är egentligen gjord för hundar ska jag tillägga, men personalen på djurbutiken tipsade om att den var väldigt populär hos kattägare så jag chansade och den verkar sitta bekvämt.

[Skörbjugg]
2014-07-30 02:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Så roligt att du och din kompis trivs på promenaderna :) selen ser käck ut, jag köpte en ny sele nyligen jag med, också från hundavdelningen. :) Märket är Rukka och turkos, nästan lika som din :)

neonatus
2014-07-30 13:47
#3

Åh vad fint det blev!! Jag gillade att det fördelar kraften på större yta när jag drar i kopplet (vilket jag måste ganska ofta för hon vill hemskt gärna smita in under häckar och sånt).

[Skörbjugg]
2014-07-31 22:10
#4

Ja, precis! Jag är inte så förtjusit i de "gamla vanliga" modellerna med ögla kring hals och mage just av den anledningen. Tror detta är något skonsammare i alla fall. :)

neonatus
2014-08-25 12:50
#5

I sommar har jag lärt mig att man ska vara försiktig med storlek på selar. Den nya selen var liiite för stor men jag trodde inte det skulle bli något problem - det blev det och hon lyckades smita från selen. Som tur var händer inget som skrämde henne eller liknande så jag kunde bara plocka upp henne i famnen och gå in, men min puls då var inte att leka med :P

[Kavring]
2014-09-16 13:11
#6

Nej det kan  vara riktigt svårt att hitta selar som sitter jättebra när de är i sin tillväxtperiod. Lättare är det förstås när de  har vuxit klart. Usch, vilken tur att det gick bra ändå! 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: