Annons:
Etikettövrigt
Läst 748 ggr
[Kavring]
2014-06-15 12:45

Söndag 15/6

Idag ska jag hälsa på en uppfödarkompis, kanske blir det några bilder från den visiten… Vi ska bara träffas och snacka lite, med mig kommer också @Skörbjugg från forumet. 🙂

Vad ska ni göra idag?

Annons:
Appelkakan
2014-06-15 18:26
#1

Åh, vad kul! Fanns det kattungar..? Hoppas hoppas! Jag har gjort om innätningen av uteplatsen & byggd en trästomme till nätet så att man fick till vettig ståhöjd, istället för att spänna fast det i det sluttande staketet mot grannen. Vart helt slut av att stå ute & jobba ca två timmar i gassande sol, så sen blev det inte så mycket mer av den här dagen. Katterna stod & krafsade på fönstret under hela tiden & ville ut, & nu har de vägrat komma in på flera timmar, haha. Håller tummarna för att det blev stadigt nog nu bara, & att ingen granne gnäller över att det är fult… :P

[Kavring]
2014-06-15 20:19
#2

Låter produktivt! :)  Har du nåt foto?

Nej dessvärre inga kattungar än, men däremot en högdräktig katthona (Strumpan) träffade vi på. Hon ska få sina små om ca 2 veckor. 😍 Ska bli kul att se vad det blir för några. 🙂

Appelkakan
2014-06-15 22:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Åh, då får ni hälsa på igen sen! Var det brittuppfödare alltså, eller något annat..? Bifogar en bild, men vet inte om det är så mycket att se. En tunn trästomme & en herrans massa buntband bara(& ja, man måste kliva ut genom fönstret), haha.. Mest skönt att kunna stå raklång på hela uteplatsen, & få plats att fälla upp parasollet när det blir för varmt :P

[Skörbjugg]
2014-06-16 13:01
#4

Det var jättekul. :) Det är alltid trevligt att träffas och snacka katt, det finns ju inte jättemånga i bekantskapskretsen som är riktigt lika intresserade ^^'

[Kavring]
2014-06-16 14:48
#5

Nej, man kan verkligen släppa lös när man träffar andra som är intresserade också 🤪

Upp till toppen
Annons: