Annons:
Etikettmedlemspresentationer
Läst 917 ggr
Appelkakan
3/17/14, 8:51 PM

Presentation: Appelkakan+brittbröderna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej forumet!

Eftersom att jag är helt ny här så kan jag väl passa på att skriva en liten snutt.

Då jag tröttar ut de flesta i min närhet med mitt eviga katt-tjat så kunde det ju vara bra att finna lite likasinnat folk på annat håll istället tänkte jag. Sen var det ju dessutom extra skoj att finna ett forum med bara brittinriktning, så kunde liksom inte låta bli att regga mig… 

Karin heter jag, är 26 år gammal & bor strax norr om Stockholm. Jag blev med britt i början av februari i år, & då inte bara en utan två; rödtigrén Sigge & hans chokladbror Yamo, födda 16 november 2013. Innan dess hade jag varit kattlös i nästan fyra år, så det gick ju bara inte längre. Hela min barndom delades med två underbara huskatter som blev 18 & 20 år gamla.

I början var man orolig att man inte skulle "tycka om de nya katterna lika mycket", men oh så fel man hade! Dessa grabbar är helt enkelt jordens bästa kissar, & förgyller mitt liv varenda dag med gos, bus, stök, jävelskap & mängder av kärlek. 😃

Bifogar en liten bild. Sigge är egentligen den något spinkigare brodern, men är ihopmosad där i korgen så bilden luras kanske en aning, haha.

Annons:
beckman
3/18/14, 8:10 AM
#1

Åh, vilken gullig bild! Hur har det varit med två kattungar samtidigt? Mycket bus mellan dem? Lägg gärna upp fler bilder :D

[Kavring]
3/18/14, 8:36 AM
#2

Nämen vilka gulliga små prinsar!! Ser fram emot att få se mer av dem!

Mr Raja
3/18/14, 5:26 PM
#3

Å vad söta de är! Välkommen hit!

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

[Skörbjugg]
3/18/14, 6:33 PM
#4

Gud vilka söta brorsor :) välkommen hit, jätteroligt med nya medlemmar och så!

Appelkakan
3/18/14, 7:12 PM
#5

Tack hörrni!

Från början var tanken endast en kattunge, men jag är evigt tacksam att vi valde att ta två! De kommer så fantastiskt bra överens & vill alltid vara där den andre är, & jag hoppas verkligen att det kommer hålla i sig till vuxen ålder också.

Det enda är ju att de är TOTALT olika i sina personligheter, vilket är lite småbesvärligt ibland.. Tex. känner man sig lite elak när man sitter & försöker leka med försiktiga-Sigge("åhå…en fjädervippa? … *pet* …*pet* … åh, jag bär nog iväg den & lägger mig & tvättar den en stund, det är ju skoj.") & vålds-Yamo("AAH! Ett fjäderfä! DÖDA DEN!") kommer & "förstör" & attackerar utan en tanke på att brorsan faktiskt ligger där han just hoppat…varpå Sigge blir rädd & springer undan. Tänk er lite tjuren Ferdinand vs. de vanliga tjurarna, haha. Men när man väl har "busat igång dem" så kan ingen leksak i världen stilla busbehovet hos någon av dem, utan då är det bara kattfnatt-rejs med bror som duger. 😂

Till er som ville se fler bilder så tänkte jag försöka hålla denna lilla bildblogg någorlunda uppdaterad, om man vill kika: http://siggeyamo.tumblr.com/

[Skörbjugg]
3/18/14, 7:18 PM
#6

Du tar jättefina bilder. :)

Annons:
Appelkakan
3/18/14, 8:20 PM
#7

Åh, tack! Svårt att misslyckas med såna fina modeller 😍

[Mustangcab]
3/19/14, 6:41 PM
#8

Hej och varmt välkommen hit. De var roligt med två brittungar. Har du sett tråden  http://britter.ifokus.se/discussions/5201d2e18e0e74636f000086-kattungar-visa-dina-kattungar?discussions-1 

där kan du fortlöpande lägga in foton på dina katter.

Självklart får du gärna ha en egen tråd också

[Kavring]
3/19/14, 6:58 PM
#9

#5 Ja det där känner jag tyvärr igen, eftersom min britt gärna leker våldsamt men mina huskatter är svårflörtade. Så det blir ju tyvärr inte så mycket lek eftersom att *host* NÅGON kommer och förstör. 😡😃

Mr Raja
3/21/14, 2:49 AM
#10

Ååååå vilken rolig blogg. Superfina foton på grabbarna. Bägge bröderna är större än halvbrorsan Neville redan nu ka jag säga! :-)

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

Appelkakan
3/21/14, 7:41 AM
#11

Åh! Det skulle vara roligt att se lite fler bilder på Neville också, & jämföra! Jag vet inte hur pappan såg ut som kattunge, men som det ser ut så tycker jag alla tre grabbarna verkar ha ärvt ganska mycket av sina mammors ansiktsdrag, & därför inte är speciellt lika..? Visserligen började vi fnissa lite här om dagen då vi fann bebisbilder på farfar, över hur otroligt lik han var Yamo på vissa av dem. Mina killar har lite större & spetsigare öron, men de växer väl kanske i dem tids nog, vi får se.. Man är så nyfiken på hur katterna kommer utvecklas & se ut i vuxen ålder!

Här hemma kallar vi Yamo för tjockis & Sigge för spinken, just för att Yamo vill äta allt allt ALLT(all kattmat som serveras + helst även brorsans tallrik, all människomat om han fick som han ville, för att inte tala om fiskmaten..hmm..) & väger mycket mer än brorsan. Sigge känns lite smal & ynklig i jämförelse, men då är han kanske inte så liten ändå..

Förresten rätt roligt det där med likhet osv.; innan man skaffade raskatt tyckte man att alla inom samma färgkombination såg likadana ut när man kikade på bilder, men nu såhär i efterhand skulle man ju med lätthet kunna urskilja sin egen kisse bland hundra andra med samma färg. :)

[Kavring]
3/21/14, 7:44 AM
#12

Hihi, dom verkar vara ett gulligt par dom där små dunbollarna :) Det är lite lustigt det där med hur lika dom är föräldrarna, tror det går lite i vågor också… :) Spännande att följa uppväxten!

Appelkakan
3/28/14, 5:55 PM
#13

Nog för att det är en ganska så stillasittande lek jag filmat, men tänkte att jag skulle visa er två videosnuttar där man ser deras personlighetsskillnader litegrann i alla fall. Den ena katten petar lite försiktigt & sen tittar, medan den andre biter & försöker öppna självaste leksaken(vilket han även lyckades med, fast off cam)… Tycker att det är lite festligt 😃

Försiktiga Sigge: http://youtu.be/PR13Wf2RqdA

Intensiva Yamo: http://youtu.be/1SPYdkwXbwU

Annons:
Appelkakan
4/3/14, 10:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Den ständiga frågan här hemma lyder: "Hur gosiga får man vara?!" 😍

[Mustangcab]
4/4/14, 11:26 AM
#15

# 14 Åh så gulligt ❤️

[Skörbjugg]
4/4/14, 3:59 PM
#16

Ojojoj, vad söta de är! Nu vill jag också köpa kattsyskon, haha! 😂❤️

Upp till toppen
Annons: