Annons:
Etikettkattungar
Läst 596 ggr
Mr Raja
3/16/14, 6:52 PM

På kattjakt - efter en hona

Jag har ju min Neville, en chokladbritt som blir 5 månader om någon vecka. S*Tebasiles Raja.

Från början tänkte jag vänta till hösten med att skaffa ännu en katt men nu har jag ändrat mig känner jag. Det vore bättre om det blir på våren/försommaren. Men det var svårare att hitta en katt än jag trodde. Jag står i "kö" på ett par stycken men men….

Jag söker efter solida, vitfläckar och paddor. Choklad, lila, röda, blå, creme etc Gärna chokladbärare.

Kanske är det idé att fråga här om nån vet om några brittkattungar som är till salu nu? Det går bra att PMa mig också.

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

Annons:
[Kavring]
3/16/14, 7:03 PM
#1

Hihi, det är lite svårare att få tag i katt om våren vet jag - det är efter jul det är som mest katter som säljs från bl.a. katthem. Sen mot sommaren blir det väl lite mindre efterfrågan igen.

Jag skickar ett PM till dig. 🙂

Mr Raja
3/16/14, 8:09 PM
#2

Tack Kavring!

Jo, jag har upptäckt det. Att det kan bli svårt nu, men plötsligt händer det. Kanske. :-)

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

[Mustangcab]
3/17/14, 10:01 AM
#3

Ja det är lite krångligt just så här års. Innan jul brukar det vara rätt bra också.

Mr Raja
3/17/14, 7:52 PM
#4

Jo, men jag letar på. Och försöker särskilt hitta dem som blir leveransklara i slutet på maj eller början av juni. Men jag försöker besöka uppfödarsidor och läsa om deras planer också. Men planer är planer bara, det vet man ju. Det kan lika gärna gå i stöpet :-( Fördelen med att vänta är att sparkassan ökar. Det är inte billigt att köpa en raskatt precis, även om en rashund är dyrare. Speciellt som jag måste räkna in flyg etc också.

Ja vad gäller det! Tror banne mig att jag ska kolla upp vad tusan det kostar med en transportör! Skulle inte förvåna mig om det kostar lika mycket att importera från USA! Jag menar, dollarkursen brukar ligga rätt bra till gentemot den Svenska… ;-)

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

Upp till toppen
Annons: