Annons:
Etikettpyssel
Läst 1601 ggr
[Kavring]
2014-02-20 11:35

Britter iFokus maskot-tråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter förfrågningar på Klotterplanket här på sajten så har jag nu valt att starta BRITTER iFokus MASKOT-TRÅD! 🥳

Jag  har, som vissa av er redan uppmärksammat, gjort en maskot i form av en chokladfärgad britt! Jag vill uppmuntra fler till att göra maskotar till Britter iFokus!

Vad ska vi göra med dessa maskotar? Ja, vem vet! Vi kanske kommer på något med tiden! 

  • Virka

  • Måla

  • Teckna

  • Sticka

  • Brodera

  • eller hitta på ett eget unikt uttryck!

----

Vad är en maskot?

"Maskot är en figur, ofta människo- eller djurliknande, som symboliserar ett sportevenemang, företag eller idrottsförening. Maskotar finns ofta att köpa, till exempel i form av kramdjur, för dem som vill stödja verksamheten.

Ibland finns också maskotar som dräkter, som används av statister vid evenemang." (Wikipedia, 2014-02-20)

----

_Nedan ser ni min maskot "Neville-britten" (chokladfärgad brittiskt korthår), med vita morrhår. Gör din egen maskot och posta resultatet i denna tråd!
_

Annons:
[Skörbjugg]
2014-02-20 14:00
#1

Skojigt. Jag måste bara lära mig hur man gör. :)

Mr Raja
2014-02-20 18:00
#2

:-)

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

[Mustangcab]
2014-02-20 18:52
#3

Dessvärre så lyder inte mina fingrar mig😡

[Skörbjugg]
2014-02-20 18:54
#4

#3 🌺

[Mustangcab]
2014-02-20 19:29
#5

# 4 Tack😃

Mr Raja
2014-02-21 10:50
#6

Jag vill också lära mig. Vad behöver jag? En virknål och virkgarn eller? Kan inte sånt. Kan vi få en snabbkurs från minus fyra till färdig brittmascot?

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

Annons:
[Kavring]
2014-02-21 12:31
#7

http://www.skapligtenkelt.se/2011/07/virkad-boll-eller-chokladboll.html

Här finns lite intro till hur man kan virka bollar m.m. Man använder typ samma metod när man virkar den katten jag gjorde. Men man virkar inte klart bollen, utan gör den lite mer avlång högre upp på kroppen. :) Man minskar varven hela tiden, men sen när man ska göra huvudet får man göra utökningar ganska mycket. 🥵

[Skörbjugg]
2014-02-21 12:46
#8

Men precis, du behöver garn och virknål i passande storlek och sedan ett mönster. Nuförtiden är det ju så pass bra att man kan kolla på youtube när man behöver ha reda på vad fasta maskor etc är. 🙂

Mr Raja
2014-02-21 13:24
#9

Å tack, jag har inte kollat filmen ännu, men ska.

Vi har en liten handarbetsaffär vid ICA på området jag bor. Ska köpa en nål och lite garn och i alla fall försöka virka en svans till att börja med :-)

Och man vet aldrig. Vi kanske får ihop till en hel hög med brittmascotar i olika material och former (inte bara virkade) som vi kan göra nåt kul av sen. Kanske nån slags gemensam "typiskt britten".  Fåniga följetångsinlägg att sitta och fnissa åt under regniga dagar på Britten iFokus…  Eller inte. Behöver inte vara så seriöst.

:-)

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

Upp till toppen
Annons: