Annons:
Etikettmedlemspresentationer
Läst 1805 ggr
MymlanMy
12/29/13, 12:31 AM

Presentation av våra katter Stella och Artemis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi var kattvakt förra sommaren och blev akut sugna på att skaffa katt igen. Efter lite funderande kom vi fram till att vi ville ha en stillsam katt som trivs som innekatt och inte kräver massa pälsvård. Så hittade vi dessa vansinnigt söta britter på nätet. En korthårig britt skulle vara den perfekta katten för oss! Sen köpte vi STELLA som är en lila lady. Hon är en riktig diva och första katt här hemma. Hon är inte mycket för att gosa men vill alltid vara där vi är och håller vakt när vi har gäster.  Hon älskar att leka och kommer som ett skott när man rasslar med leksaksmusen. Hade vi haft riktiga möss hemma hade vi, hm, nog  inte haft några kvar nu 😃

När vi haft Stella ett litet tag kom vi fram till att det nog skulle vara bäst att ha två katter. Då har de ju varandra när vi är borta på dagarna. Vi hittade då ARTEMIS som var sist kvar av en kull på sju (!). Liten och alldeles kolsvart. Hon är nog allt en riktig britt inte ”ska” vara. En slank känslosam dam som pratar massor och är en riktig finsmakare (oxfilé ska det vara). Det är som ett skämt men studerar man hennes stamtavla har hon franskt påbrå. Det förklarar ju en del 

🙂

Jättekul med ett forum för britter. Kul att hänga här lite och kanske lära sig något nytt!

Annons:
MymlanMy
12/29/13, 12:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och Artemis måste ju få vara med ockå, hopplös att fånga en svart katt på bild för det mesta

beckman
12/29/13, 11:33 AM
#2

Vilka vackra britter! Det är ju ovanligt att se svarta britter, i alla fall såhär på våran sajt! och vad kul att du har hittat hit! :D

[Mustangcab]
12/29/13, 12:11 PM
#3

Hej och välkommen hit till oss på britter i fokus. Hoppas att du ska trivas. Se dig gärna omkring och läs de artiklar som finns här.

Vilka fina britter ni har😃Ja britter brukar vara fina😃När jag köpte min första britt så skulle jag ha en svart och det fanns 3 stycken där men en blå luns somnade i mitt knä så det blev han istället😃

[Kavring]
12/29/13, 12:36 PM
#4

Välkommen hit, vad roligt att se dina fina britter! Det vore såklart kul att få veta mer om dem och se fler bilder, om du orkar eller har lust! :) Håller med Beckman om att det är ovanligt att se svarta britter här på sajten, de är otroligt söta! Hoppas du skall trivas här!

Mr Raja
12/31/13, 11:16 PM
#5

Hej och välkommen hit MymlanMy

Vilka fina foton, jag fattade fel först och trodde att du menade att din lila härligt tjocka lila kisse är en slank dam… Men sen såg jag att du menade den svarta och jag skrattade gott åt detta

"Hade vi haft riktiga möss hemma hade vi, hm, nog  inte haft några kvar nu Skrattar"

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

[Skörbjugg]
1/1/14, 12:13 PM
#6

Hej och kul att du hittade hit! Fruktansvärt söta katter, håller verkligen med om att det är svårt att göra svarta katter rättvisa på bild. :)

Annons:
MymlanMy
1/2/14, 12:00 AM
#7

Tack tack, ja de är himla fina, precis som alla andra kissar här:)

Upp till toppen
Annons: