Annons:
Etikettbilder
Läst 3303 ggr
Mr Raja
12/18/13, 8:03 PM

Bilder på Mr Raja

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag såg först idag att man kunde lägga bilder i ett fotoalbum på sin profil så jag lade in några stycken i ett nytt album på min lilla söta kattkille som jag fått av uppfödaren. Och när jag då ändå gjorde det så passar jag på att göra en slags visningstråd för att kunna lägga in bilder som enbart handlar om honom i en egen tråd, inget annat ämne. :-) Och det är ju såklart kul om ni kommenterar.

Det här är alltså min egen snygging S*Tebasiles Raja.  Han är född 18 oktober 2013.
Fadern IDP*Tazzamore's Sir Lancelot, Choklad solid
Modern S*Tebasiles Sarema. Lila solid

På det här fotot är han 7 veckor gammal. Jag kan inte så mycket om Brittisk korthår som ras, men det jag tycker själv när jag ser den här bilden, är att han har den där typiska ugleliknande britt-blicken i ögonen och jag gissar att man ser mycket av den kille som förhoppningsvis kommer att bli en stor präktig britthanne en vacker dag. Sen om han kommer att gå bra på utställning när det börjar bli dags vet jag inte så mycket om, men det är åtminstone vad jag hoppas.

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

Annons:
Mr Raja
12/18/13, 8:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

I profil

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

Mr Raja
12/18/13, 8:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

en till

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

Mr Raja
12/18/13, 8:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

å en till

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

Mr Raja
12/18/13, 8:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

å så en till.

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

[Kavring]
12/18/13, 8:09 PM
#5

Hur gammal är han på bilderna? :D

Det ska bli spännande att se hur han utvecklas, hur som helst är han riktigt söt. 🌺😉

Mr Raja
12/18/13, 8:14 PM
#6

Jag vet inte om det finns någon annan här som bor i Norrbotten och har chokladbritter, men jag vet att de uppfödare som finns inte har det.

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

Annons:
[Kavring]
12/18/13, 8:24 PM
#7

Jag vet att SE*Helanders har en chokladhona, men hon bor förstås i Umeå och hon har nyligen haft eller kanske fortfarande har en kull om 3 st små chokladbebisar. 😃 Hon har varit aktiv här på forumet ibland.

[Mustangcab]
12/18/13, 8:37 PM
#8

Så söt. Hade jag varit i ditt ställe hade jag gått ned till Stockholm för att få se underverket innan jag hämtade honom.😂

Jag skojar naturligtvis - själv köpte jag en britt när han var 13 veckor gammal i Stockholmstrakten och hade enbart sett foton på honom också. Jag behövde bara åka 60 mil för att hämta honom.

Mr Raja
12/18/13, 9:25 PM
#9

#7 Umeå ligger i Västerbotten län, och det är ca 35 mil dit tror jag.
Jo jag var i kontakt med Helanders först eftersom hon hade två killar ute, men hon skulle sätta en på foder och den andre kände hon att hon ville utvärdera lite till sa hon. Det var lika bra för egentligen vart det lite för hastigt för mig ekonomiskt att köpa en unge före jul. Men jag "följde" linjerna bakåt och hittade S*Tebasiles och Mr Raja har samma pappa som Helanders chokladkull eftersom jag ville ha en chokladfärgad kattunge.

#8 Jo, det är ett aber med avstånd, och såklart jag hade velat komma och titta på dem. Men jag har pratat en del med Elisabet som är väldigt jordad och vi är tanter bägge två så nog vet vi att jag överlever utan att ha träffat katten innan jag hämtar honom ;-) 
Jag tror att det är ganska vanligt att man köper rasdjur på det här viset, även om man inte är uppfödare själv.

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

Mr Raja
12/20/13, 12:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#5 Han var 7 veckor på de första bilderna. Och jag tycker också att han är jättesöt!

Här kommer ett nytaget foto som är taget igår kväll. Här sitter lillrajan och kikar fram bakom ett trappsteg. 
Han fyller hela 9 veckor idag! :-)

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

[Mustangcab]
12/20/13, 1:04 PM
#11

Åh så vackra ögon:) Ja det är inget fel på resten heller för den delen:)

[Skörbjugg]
12/20/13, 1:24 PM
#12

Naw, vilken gullig liten misse! Utvecklingen går ju verkligen i raketfart den första tiden. 😍

[Kavring]
12/20/13, 2:14 PM
#13

En riktig liten nallebjörn! 😊

Annons:
Mr Raja
1/2/14, 11:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

En nytagen bild på lillrajan som blir 11 veckor i morgon, fredag den 3 januari. Mr Raja är den minsta av de tre pojkarna i kullen, men ska visst vara större än syrran. Jag har inte en aning om vilken medelvikt brittpojkarna har i denna ålder men nu väger han 1.3 kg.

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

[Mustangcab]
1/2/14, 11:10 PM
#15

Det vägde min stor blå luns när jag fick hem honom vid 12 veckors ålder och han var störst av 8 kattungar i 2 kullar.

Nu väger han 7,5 kg😃

Mr Raja
1/2/14, 11:31 PM
#16

#15

7,5 kg britt, det låter bra!

Men å andra sidan ska man kanske inte gå så mycket på vikten nu eller? På alla tidigare foton tycker jag att han har stora tassar och utifrån det hoppas jag att han blir väldans stabbig :-)

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

[Kavring]
1/3/14, 11:19 AM
#17

Hans ser fundersam ut på bilden :) söt! Hoppas på att han blir en stor fin kille, han ska ju växa länge än! :)

Belliam
1/3/14, 11:28 AM
#18

Vilken goding.

Upp till toppen
Annons: