Annons:
Etikettmedlemspresentationer
Läst 1336 ggr
Mewz
2013-09-08 08:27

Presentation: Britterna på Skaverås

Det började eg för många år sedan. Vi köpte oss en liten fin brunspotted britthona vid namn S*Hufflepuff's Brown Io som var tänkt att användas som outcross i vår dåvarande Devon Rexavel. Nu blev det dock aldrig så för vi fick fullt krig hemma när hon blev tonåring och efter några månaders kämpande gav vi upp och hon fick istället flytta hem till S*Palace&Main's där hon passade som handen i handsken.

Sen var vi då utan britt i flera år fram tills för 2,5 år sedan när vi flyttade ut till detta huset och behövde en "arbetskatt". Hem kom vuxna S*Palace&Main's Dot com, som inte riktigt trivdes med innelivet. Här fick hon börja gå ut och in som hon ville och rätt snart blev hon en fenomenal musjägare.

Senare samma år tog jag beslutet att lägga ner min Devon-avel och överlät och omplacerade mina avelshonor. Hem under året kom istället 2 Selkirk Rex-honor. I samma veva meddelade jag Palace&Main's att hojta till den dagen hon får långhår för jag ville ha en.

Så förra sommaren visade det sig att det blev ett helt gäng långhår där och S*Palace&Main's Rarity blev Smålänning, flyttade till fodervärd där det tyvärr skar sig så nu är hon bofast hos oss sen i juli i år.

I maj gick jag assistent och i en paus passade Lone och jag på att språkas lite. Jag köpte ju 3 Selkirkar från henne förra året och vid utställningen erbjöd hon mig en hane hon hade kvar hemma. Två kullsyskon till honom ställdes ut och jag tyckte om vad jag såg så jag tackade ja. Vi åkte ner till Trelleborg och hämtade hem DK Pasht's Chocolate Toffee i början på juni i år.

Och på den vägen är det. Vi har nu vår första brittkull hemma och vi får se åt vilket håll vägen bär nu. Det blir som det ser ut en mix av Britter och Selkirkar då jag till stor del kan använda mig av samma avelsmaterial.

Real stupidity beats artificial intelligence every time

Annons:
Mewz
2013-09-08 08:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Daisy - S*Palace&Main's Dot com
(svartsilverspotted)
Förste vakt, ingen säger emot Daisy.

Real stupidity beats artificial intelligence every time

Mewz
2013-09-08 08:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Mymlan - S*Palace&Main's Rarity
(svartsköldpadd långhår)
Här på utställningspremiär där hon var i final i 4 av 5 ringar och har numera titeln GC

Real stupidity beats artificial intelligence every time

Mewz
2013-09-08 08:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Bam-Bam - DK Pasht's Chocolate Toffee
(orangeögd chokladsilvertabby van)

Real stupidity beats artificial intelligence every time

Mewz
2013-09-08 08:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Och vår första brittkull (Mymlan + Bam-Bam)

Real stupidity beats artificial intelligence every time

[Kavring]
2013-09-08 11:01
#5

Vad spännande! Hur gamla är kattungarna i skrivande stund? Blev det något långhår? :)

litettrassel
2013-09-08 12:26
#6

Mymlan är så himla fin^^

Annons:
Mewz
2013-09-08 14:24
#7

#5 Dom blir 4 veckor imorgon och tja, om någon av dom är långhår? Inget som det syns 100 på än iaf. Dom är mest ulliga små gullungar ❤️

Real stupidity beats artificial intelligence every time

[Kavring]
2013-11-28 01:45
#8

Nu tar jag och skriver lite långt efteråt, men tror du man kan få se lite fler bilder på dina fina katter? kanske hur kattungarna blev som lite äldre eller så? :D

Upp till toppen
Annons: