Annons:
Etikettgenetik
Läst 1052 ggr
Mr Raja
12/19/15, 5:17 PM

Helgas tur att dna-testas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag sparade en av kattungarna från min A-kull för en lång utvärdering och nu passar jag på att ta reda på vilka recessiva gener hon bär på. Jag har gjort det enkelt för mig och har beställt ett genetiskt multitest online från Orivet Animal DNA i Australien. Bara 470 SEK för 10 tester så det är helt klart överkomligt för att få reda på om Helga bär allt från colorpoint och dilution - till albino och glowes. 😄 Ja, man kan ej välja bort grejer från multitesterna tyvärr, fast det ligger ju i sakens natur om man beställer ett paket. Denna gång har jag inte tagit det större paketet på 22 tester, där även sånt som PKD ingick, som jag tog på Helgas pappa, eftersom det inte behövs i nuläget. Om Helga visar sig bära sånt som långhår, CP kanel blir jag glad. Då vet jag nämligen det jag behöver veta om mammans gener 😄 Annars måste jag nog dna testa henne också… Och Eftersom Helga är svart med vitt efter svartpadda med vitt och solid choklad som bägge bär dilution så vore det extra trist om inte hon bär dilution.(25% risk för det tyvärr) Det tar evigheter att få svar från Orivet, mycket beroende på postgången och sist väntade jag 1,5 månader innan allt var klart men har man inte bråttom (tösen är bara drygt 4 månader) är Orivet ett prisvärt alternativ.

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

Annons:
Vixxen
12/19/15, 5:37 PM
#1

Lycka till med testresultaten!

Mr Raja
12/19/15, 5:45 PM
#2

#1 Tack! Ja det blir spännande! Men ska man nu ändå planera så 😀

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

Upp till toppen
Annons: