Annons:
Etikettnäta-in-balkong-och-uteplats
Läst 1332 ggr
Mr Raja
3/24/15, 3:00 PM

Dubbeldörr i nät. Spröjsat eller inte?

Jag håller på att snickra till en dubbeldörr till altandörren vid uteplatsen. Den är nästan klar, måste bara sätta dit några små vinkeljärn i hörnen. Det tar bara sån tid att få dit nätet - som ligger på köksbordet och väntar sen flera dagar - så jag satte fast dörrarna så länge för att de stod i vägen. :-)
Tänkte använda mig av hönsnät som ska fästas med häftpistol. Jag har kvar så det räcker efter nätdörren jag gjorde till ytterdörren förra sommaren. 

Listerna till altandörren (i min hyresrätt) är av plast av nån anledning så jag valde att sätta dit en stolpe på var sida och fästa dörrarna i dem.  Men det blir ändå rätt bra tycker jag. Ska bli en enkel hasp med låsning på insidan och en på utsidan. Till sommaren blir det nog att måla allt vitt. 

Nu kan jag inte bestämma mig för om jag ska sätta några extra tvärreglar så att dörrarna ser spröjsade ut.  Det skulle bli mer stadga förstås.. men jag är verkligen dålig på att såga så det blir snyggt och sen ska de ju sitta på exakt samma höjd. TÄNK OM de hamnar snett.. Jag kommer att bli gaaaaalen!  

Vad tycker ni?

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

Annons:
Upp till toppen
Annons: