Annons:
Etikettavel-uppfödning
Läst 1323 ggr
Mr Raja
11/6/14, 11:24 PM

Jag väntar på stamnamn

Jag skickade in en stamnamnsansökan till sverak (via klubbsekreteraren som sig bör) för ett par veckor sen. Jag har skickat in tre förslag. Egentligen gillar jag inte nåt av dem speciellt mycket eller jo förresten, det tredje som jag kom på då det redan var på väg i princip - det skulle jag tycka var så kul om jag fick igenom - men det kommer det väl knappast att bli. 

Näe, jag tänker inte berätta vilka namn jag har föreslagit :-) 

Finns det fler här som också väntar på sitt stamnamn?

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

Annons:
zaddraya
11/9/14, 5:19 PM
#1

Nej, men fick mitt godkänt för knappt ett år sedan, så minns hur spännande det är :) Lycka till!

Mr Raja
11/18/14, 11:27 AM
#2

Mitt första alternativ SE*RaschKatten's blev godkänt! 😃

Nu tar det några veckor till innan jag får beviset i brevlådan förstås, men så långt allt bra.

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

Appelkakan
11/21/14, 11:57 PM
#3

Bara jag som vart nyfiken på vad det där tredje alternativet var för något..? :D Hur går det till när man väljer förresten? 1-3 & så får man det godkänt i just den ordningen..? Menar, man kan inte få alla tre preliminärt godkända & välja efteråt va..?

zaddraya
11/22/14, 5:41 PM
#4

Du får ett godkänt men kan skicka in flera förslag åt gången. Du rangordnar dina förslag (alltså det du helst vill ha överst). Men när ett väl blir godkänt kan du inte ångra dig.

Mr Raja
3/24/15, 2:31 PM
#5

#3

AccioCat's

Jag vet att det finns massor av varianter på Accio som används av både hund och kattuppfödare runt om i världen. Det är baserat på en trollformel i bokserien "Harry Potter" för den som inte vet. Och jag chansade mest :-)

Accio betyder apport på latin.  Många britter älskar att apportera, min hane Neville till exempel, är en tvättäkta acciocat!

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

Upp till toppen
Annons: