Annons:
Etikettinnan-kattungeköpet
Läst 4138 ggr
Belliam
2013-08-19 15:39

Skillnaden mellan Hona eller Hane..?

Ni som har britter..kan ni beskriva om det är skillnad på honor och hanar? Vi är sugna på att skaffa en britt och vill veta mer om den fina rasen.

Annons:
[Kavring]
2013-08-19 15:48
#1

Hej, vad roligt att ni vill skaffa en britt! Jag själv har en hona, och har tyvärr ingen erfarenhet av britthannar. Min tjej är supergosig, men ganska bestämd i vad hon vill. Enligt rykten ska hannarna vara riktiga gosproppar, medan honor ska vara lite mer egna. Svårt att säga ifall det stämmer, på just min lilla tjej tycker jag verkligen inte det. :) Det går ju också att hälsa på hos uppfödare om ni vill skapa en egen uppfattning. :)

Belliam
2013-08-19 16:00
#2

#1 Vi har varit och hälsat på 4 små juveler. 3 tjejjer och 1 kille. Vi kunde inte bestämma oss för nån..alla var lika grå och söta. Vi ska dit igen och hoppas det blir lite lättare då. Vi har en ragdoll tjej på 2 år som ska få en kompis och vill gärna ha en brittisk k..

litettrassel
2013-08-19 18:23
#3

Man brukar säga att har man en hona hemma så borde man ta en hane då det borde bli bättre i gruppdynamiken

[Mustangcab]
2013-08-19 19:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det spelar ingen roll det är väldigt invidiuellt. Men jag kan säga att hanar i allmänhet är mera för att brottas med varandra än vad honor är. Själv har jag 3 britthanar och 2 husflickor. Britterna har lite mer tedens till att brottas än husflickorna men det är ingen som slåss. Men vill ni ha en stor katt på 7,5 k så ta en stor brittpojke.

Så här ser min 7,5 kg brittpojke ut som är blå. Han ser ite bister ut på fotot men är världens gospropp som sover på mig i sängen😃

Foto Björns foto, Karlskrona

[Kavring]
2013-08-19 19:58
#5

#2 Jag tror personligen inte att det spelar så stor roll för katterna ifall man skaffar killar eller tjejer. Välj det ni vill ha. :) Jag skaffade som sagt en hona pga att jag redan har två huskattsgrabbar och ville helst ha en liten tjej i hushållet. :)

Belliam
2013-08-21 08:11
#6

#4 snygg kille. Tack för tips och råd

Annons:
[Mustangcab]
2013-08-21 12:28
#7

# 6 Varsågod😃Tack för komplimangen.

zaddraya
2013-09-20 20:48
#8

Jag har två britthonor och en husishane (kastrater). Så ingen erfarenhet av just britthanar. Men min ena hona är inte så glad åt att brottas. Hon gillar andra lekar. Tafatt är roligt, om hon vinner. Brottning är ok, men fortfarande bara om hon vinner. Jag tror inte på "paddtemperament" men denna dam beter sig verkligen som att paddor skulle vara lite surare och buttrare… Fast hon är väldigt snäll för det mesta ;)

Den andra honan älskar att brottas med husisen! (som är helgalen i att brottas). Hon är inte alls lika petig med att vinna eller vilka lekar som är ok. Så jag tror det är individuellt, mer än könsbundet.

[Kavring]
2013-09-22 21:37
#9

#8 Ja, man kan inte annat än att hålla med dig. Min britthona brottas mer än gärna, och ofta mer än vad grabbarna i hushållet vill. Visserligen är hon kattunge (på 8 månader), men det är en väldans fart i henne när man leker. :)

Upp till toppen
Annons: